Aşa cum probabil ştii deja, tocmai m-am întors de la KiloStop Total Transformation Retreat, o tabără pe care am organizat-o alături de colegii mei, la sfârşitul lunii mai. Şi cum amintirile sunt proaspete, am profitat de aceste zile libere pentru a-ţi povesti cum a fost de data aceasta la retreat-ul KiloStop.

Ca şi data trecută, tabăra a durat 7 zile şi a avut loc în judeţul Vâlcea la Forest Retreat & Spa, un loc tocmai bun pentru relaxare şi regăsire de sine.

Click aici şi vezi impresiile mele de la ediţia din februarie!

Aici am cunoscut oameni minunaţi, aflaţi în căutarea unei schimbări şi a unor sfaturi practice pe care să le aplice în viaţa lor de zi cu zi. Oameni care îşi doreau să fie mai sănătoşi, să se împrietenească cu mişcarea şi emoţiile şi să-şi facă un plan de acţiune pe termen lung, ajutaţi de profesionişti.

Aşa că ce am făcut? Am lucrat mult pe partea experienţială. Adică nu ne-am limitat la a vorbi despre diete, mişcare, emoţii şi motivaţie, ci am învăţat cum să ne creăm singuri dieta, am aflat pe propria piele ce mişcare ni se potriveşte, cum să facem faţă emoţiilor din viaţa noastră şi am plecat cu planul făcut pentru acasă.

Cum îţi personalizezi dieta

Nutriţia a fost elementul care ne-a însoţit în fiecare dintre cele 7 zile ale retreat-ului. Am experimentat stiluri de alimentaţie diferite pentru a ne alege ce ni se potriveşte, am învăţat cum să ne organizăm singuri mesele, cum să combinăm alimentele, ce să alegem şi în ce cantitate, practic am învăţat cum să ne personalizăm dieta şi am aplicat toate aceste cunoştinţe în fiecare zi.

1. Variaţie, ca să poţi alege ce ţi se potriveşte

În prima zi de tabără, aproape toată lumea s-a speriat când a auzit că vom ţine două zile de detox, în care vom bea doar smoothie-uri. Toţi participanţii s-au gândit că o să le fie foarte greu, întrucât o să li se facă inevitabil foame. Au avut însă încredere în noi şi au acceptat provocarea.

Rezultatul: după cele 2 zile au fost persoane cărora chiar le părea rău că s-a terminat detox-ul. Asta pentru că nimeni nu se aştepta ca nişte smoothie-uri să ţină atât de bine de foame.

Ce-i drept, nu toată lumea s-a potrivit cu ideea de smoothie, aşa că am avut câteva persoane care la prânz şi seara au optat pentru salate făcute din aceleaşi ingrediente ca smoothie-urile.

După această experienţă detox, a urmat experienţa vegan, în care am trecut la o alimentaţie solidă dar fără produse de origine animală, apoi am făcut tranziţia către o alimentaţie normală.

Toate reţetele pe care le-am gătit în această tabără sunt din cărţile noastre de reţete, pe care le găseşti pe magazinul nostru online.

Am avut feluri de mâncare variate, gătite excelent de bucătar: supă cremă de broccoli, supă cremă de dovleac, mâncare de spanac cu năut, lasagna vegetală, peşte şi chiar desert. Te asigur că nimeni nu a simţit că ţine dietă. Totul a fost atât de gustos, încât ne-am lins pe degete la propriu.

2. Calorii, după buget

În ceea ce priveşte numărul de calorii, am mâncat cu toţii o dietă de bază de 1000 Calorii distribuite astfel: 400 Calorii dimineaţa, 400 Calorii la prânz şi 200 Calorii seara. Dar cum nu toată lumea avea nevoie de o dietă de 1000 de Calorii, am acoperit din gustări diferenţa de calorii pentru cei care aveau nevoie de mai mult. Asta pentru că unii voiau să slăbească, dar alţii voiau să se menţină.

La gustări am avut oleaginoase, fructe proaspete şi fructe uscate, totul calculat cu atenţie la suta de Calorii.

Şi ca toţi participanţii să înveţe cum să-şi facă singuri dieta, am cântărit împreună mâncarea, am stat de vorbă cu fiecare în parte, le-am explicat ce şi de ce am făcut anumite lucruri şi cum sunt organizate mesele. Am avut un ajutor extraordinar din partea colegei mele dr. Elena Ţambrea, care le-a răspuns participanţilor la toate întrebările şi i-a îndrumat cum să facă alegerile potrivite astfel încât să obţină o dietă echilibrată din punct de vedere nutriţional şi adecvată nevoilor lor.

Am completat şi jurnale alimentare pentru a lua cu noi această experienţă şi a o repeta acasă atunci când simţim nevoia să facem asta.

Cum alegi mişcarea potrivită

Dacă în ceea ce priveşte nutriţia am pornit de la complex la simplu şi am încercat să scoatem lucrurile esenţiale şi aplicabile din tot noianul de informaţii pe această temă, în privinţa mişcării, lucrurile au stat total invers. Alexandru Marcu a avut grijă să ne ia de la simplu la complex, de la uşor la greu, astfel încât mişcarea să nu ni se pară o corvoadă.

Aşa că am început cu exerciţii uşoare, după care am trecut la antrenamente diverse: stretching, alergare, antrenament pe intervale etc. Practic ne-am testat cu tot felul de exerciţii pentru a putea alege în cunoştinţă de cauză ce ni se potriveşte, în funcţie de preferinţele şi nevoile pe care le avem.

Mai mult, am făcut înviorare în fiecare dimineaţă, de la 7.30 la 8.00. Şi ca să vezi cât de mare este puterea grupului şi a încurajărilor, deşi era dimineaţă, nimeni nu a lipsit în nicio zi de la înviorarea cu Alexandru.

Ce să mai, atât în ceea ce priveşte alimentaţia, cât şi mişcarea, am avut de toate pentru toţi, astfel încât fiecare să găsească ceva potrivit pentru el şi care să îi facă plăcere.

Cum îţi gestionezi emoţiile

În ziua dedicată emoţiilor, colegul meu, psihologul şi coach-ul în stil de viaţă sănătos Cristian Olteanu, ne-a explicat cum apar emoţiile şi care este cea mai bună modalitate de a le gestiona.

Practic, am învăţat cum să folosim energia stărilor sau emoţiilor negative astfel încât să mergem mai departe. Am învăţat cum să facem schimbări care să dureze. Iar Cristian ne-a sugerat să începem cu schimbările mici. Asta pentru că atunci când vrem să facem schimbări mari, de cele mai multe ori ceva din interiorul nostru ne transmite că este greu şi că nu vom putea să le ducem la bun sfârşit. Pe când, dacă facem în fiecare zi câte ceva mic vom reuşi ca, pas cu pas, cărămidă cu cărămidă, să construim acel ceva mare şi durabil de care avem nevoie.

Experienţa mea din ziua dedicată emoţiilor

În seara zilei dedicate emoţiilor Cristian a făcut cu noi exerciţiul Ho’oponopono, după care am stat în linişte o oră, timp în care au ieşit din noi tot felul de lucruri. Chiar şi cei care nu au mai experimentat astfel de exerciţii mi-au mărturisit că a fost ceva extraordinar.

Pe mine, personal, acest exerciţiu m-a făcut să-mi dau seama că, de cele mai multe ori, atunci când mă apuc de un lucru sunt foarte încrâncenată să iasă totul aşa cum îmi doresc. Obiectiv vorbind, asta nu este posibil, iar încrâncenarea nu face altceva decât să mă obosească. În timpul exerciţiului m-am trezit că îmi ţineam mâinile strânse ca într-un pumn. Dar strânse atât de tare, încât atunci când mi-am privit degetele, erau vinete. Acela a fost momentul în care în mintea mea şi-a făcut loc ideea de flexibilitate, pe care eu o văd ca fiind opusul încrâncenării. Mi-am da seama că soluţia este să fiu mai flexibilă şi să intru în flux. Iar odată ce am realizat acest lucru, degetele mele au început să se descleşteze, transformând pumnul meu strâns într-o mişcare de fluture.

Pentru mine, ca şi pentru cei mai mulţi dintre participanţi, acest exerciţiu a fost o experienţă foarte utilă, pentru care îi mulţumesc lui Cristian Olteanu.

„De ce”-ul mai mare decât noi

De ce facem lucrurile pe care le facem?

Aceasta a fost întrebarea la care ne-a ajutat să răspundem colegul meu, dr. Cristian Panaite, în ziua dedicată inteligenţei spirituale.

După ce am decis că avem nevoie să le facem anumite lucruri, am făcut acele lucruri şi am făcut pace cu emoţiile noastre, am ajuns la concluzia că pentru a putea continua este important să ne găsim un „de ce” mai sus decât noi. Acesta poate să fie reprezentat de cei dragi din jurul nostru – familie, prieteni – sau de contribuţia pe care vrem şi putem să o avem în lume.

Cristian Panaite a făcut cu noi exerciţii şi ne-a ajutat să ne găsim fiecare dintre noi acel „de ce” de care să ne agăţăm şi cu care să ne conectăm la fiecare pas pe care îl facem în viaţa noastră.

Planul cu care pleci acasă

După atât de multe lucruri pe care le-am învăţat şi le-am aplicat, în ultima zi a venit vremea alcătuirii planului cu care să plecăm acasă. Asta pentru a putea valorifica la maximum şi pe termen lung această experienţă transformaţională.

După cum vezi, în cele 7 zile de retreat nu am făcut altceva decât să punem bazele unei schimbări pe care fiecare o va duce la bun sfârşit în ritmul lui şi în timpul potrivit pentru el. Iar pentru asta, noi le-am oferit participanţilor toate instrumentele de care au nevoie, inclusiv planul de acţiune.

Aşa că, i-am ajutat să-şi construiască grupuri de suport şi să-şi elaboreze planul de acţiune pentru momentul în care ajung acasă.

Am stabilit obiectivele după metoda S.M.A.R.T., am stabilit de ce vrem să facem asta şi fiecare şi-a găsit propriul răspuns.

Click aici şi află secretele metodei S.M.A.R.T!

La final, am decis să păstrăm legătura unii cu alţii şi după ce plecăm din retreat, pentru a ne monitoriza reciproc progresele făcute.

Asta pentru că ne-am dat seama cu toţii cât de mare şi importantă este puterea grupului. Am văzut cât de mult ne pot ajuta sesiunile de întrebări şi răspunsuri. Asta pentru că există întotdeauna întrebări pe care nu te-ai fi gândit să le adresezi dar de al căror răspuns aveai cu siguranţă nevoie.

Distracţie şi relaxare

Dar KiloStop Total Transformation Retreat nu a fost numai despre ce, cât, cum şi de ce facem, ci a fost şi despre a ne simţi bine împreună şi individual, despre socializare şi relaxare.

Aşa că în fiecare zi am avut 2h30 timp de relaxare, pe care fiecare şi l-a petrecut aşa cum şi-a dorit. Unii au mers la SPA, alţii la plimbare pe jos sau cu bicicleta, alţii s-au odihnit pur şi simplu, în timp ce alţii au făcut coaching 1:1 cu trainerii.

În fiecare seară am urmărit împreună filme motivaţionale, iar după film am făcut meditaţii ghidate cu Cristian Olteanu.

În seara de dinainte de plecare am avut chiar şi o petrecere la care am mâncat, am dansat şi ne-am simţit ca în familie. După 7 zile petrecute împreună ne-am despărţit ca nişte prieteni vechi, cu amintiri comune, cu emoţii împărtăşite şi un bagaj de informaţii practice care să ne ajute să devenim acea persoană la care visăm.

Dacă şi tu îţi doreşti să trăieşti o astfel de experienţă inedită, să faci primii paşi către schimbare şi să pleci cu un plan de acţiune făcut cu ajutorul profesioniştilor, te invit la ediţia din octombrie a KiloStop Total Transformation Retreat. Îţi promit că nu vei regreta!

Comments

comments