Astăzi sărbătorim cei 40 de Mucenici, pe care mulți români îi cinstesc cu … multe pahare de vin sau alte băuturi care îngraşă. Ai ghicit despre ce vreau să-ţi vorbesc? Despre ce să eviţi să bei dacă vrei să slăbeşti sau să-ţi menţii greutatea.

Află și care sunt cele 5 alimente care îți distrug cura de slăbire. Mai mult, dacă vrei să faci ceva diferit, descoperă 5 idei pentru un altfel de mărțișor. Le poți aplica nu numai în luna martie, ci ori de câte ori simți nevoia unui răsfăț cu … 0 Calorii.

Majoritatea pacienților mei se împart în două tabere: unii consideră că trebuie să se limiteze la apă plată pentru că are 0 Calorii, iar ceilalţi nu iau problema în serios, pe considerentul că un pahar de „ceva” nu poate avea atâtea calorii cât să strice o dietă…

Deşi apa este ideală (vezi și 8 trucuri ca să bei mai multă apă), poţi fi tentat să o înlocuieşti cu alte băuturi. Însă unele dintre ele au mai multe calorii decât o felie de tort! De aceea, astăzi îţi voi prezenta topul celor mai nefericite opţiuni lichide pentru dieta ta.

1. Sucurile din comerţ, cu sau fără bule, cu sau fără zahăr

Băuturi care îngrașăDe fiecare dată când bei dintr-o cutie sau sticlă de suc de pe raftul unui magazin, te alegi doar cu sute de calorii goale.

Sucurile cu zahăr, carbogazoase sau nu, sunt cauza multor kilograme în plus, având în vedere că, în medie, au 45 Calorii/100 ml, adică 112 în fiecare pahar! Ca să nu mai vorbim de daunele colaterale provocate de îndulcitori şi conservanți asupra sănătății tale!

Nici variantele zero sau light (fără zahăr) nu sunt o alegere prea fericită.

Îndulcitorii artificiali folosiţi în industria alimentară la prepararea băuturilor dietetice, precum aspartamul, trimit mesaje confuze creierului, ceea ce te poate face să mănânci ulterior mult mai mult. Citește și De ce băuturile dietetice îngrașă.

2. Băuturile energizante

Băuturi care îngrașăBăuturile energizante sau cele destinate sportivilor sunt bombe calorice, adesea mai consistente decât sucurile. Vezi și Top 10 surse ascunse de zahăr.

Spre exemplu, o cutie de 330 ml din popularul Red Bull are 150 de calorii (aproape cât o bucată de friptură!). Ele pot avea nutrienţi adăugaţi (la fel ca suplimentele alimentare), dar poţi găsi aceleași vitamine și minerale în alimente cu conținut scăzut de calorii, precum legumele şi fructele.

Cât eşti la dietă, hidratează-te cu apă, chiar şi atunci când faci mişcare.

Cere întotdeauna sfatul unui medic nutriţionist sau al unui instructor avizat de fitness, dacă simţi nevoia să iei suplimente de vitamine şi minerale în timpul efortului fizic.

Ei îţi vor putea recomanda suplimentele potrivite pentru tine, în funcţie de dieta pe care o ţii, pentru a nu încărca raţia zilnică de calorii necesară pentru a slăbi eficient şi constant. Află De ce este bine să faci mișcare și vezi Pe tine ce te împiedică să faci mișcare.

3. Băuturile pe bază de cafea

Băuturi care îngrașăDouă linguriţe de zahăr puse în cana de cafea şi o lingură de frişcă îţi aduc 120 de Calorii goale şi multe grăsimi inutile.

Specialitățile cu cafea pot avea până la 570 de Calorii per cană, cât o masă principală consistentă, cu două feluri de mâncare! Latte, machiatto, cappuccino, frappe etc. sunt surse de calorii multe şi inutile.

Fereşte-te, de asemenea, de aşa-zisele cafele instant 3 în 1 care au multe calorii, mai multe poate decât un baton de cereale sau un fruct. În plus, pe lângă zahărul şi grăsimile conținute, au şi multe E-uri care sunt toxice pentru ficatul tău.

Te sfătuiesc aşadar să bei cafea simplă, de preferat la filtru sau espresso – se pare că cea făcută cu zaţ, la ibric sau la nisip poate influenţa nivelul de colesterol rău din sânge în sensul creşterii lui.

În loc de zahăr poţi adăuga îndulcitor artificial de stevia sau eritritol sau, mai bine, doar lapte degresat (maxim 1.8%) ori chiar lapte de soia sau de migdale.

Pentru o aromă mai deosebită, poţi adăuga un praf de scorţişoară, un strop de aromă de vanilie, de mentă sau chiar de rom …

4. Alcoolul

Băuturi care îngrașăAlcoolul pur are 7 Calorii/g, adică aproape la fel ca grăsimile. Iar dacă îţi imaginezi că berea fără alcool şi vinul alb sec sunt hipocalorice, află că un pahar cu vin de orice fel de 150 ml are în jur de 100 de Calorii, iar o bere de 500 ml, chiar şi fără alcool – are 200 de Calorii.

Pe lângă caloriile goale pe care le aduc în corp, băuturile alcoolice te ameţesc, îţi scad capacitatea de concentrare şi îţi declanşează o senzaţie de foame greu de ignorat şi de potolit, mai ales atunci când eşti la dietă… Vezi și Cum știi când să te oprești din mâncat.

Dacă totuşi te afli la o petrecere şi decizi că vrei să dai noroc, te sfătuiesc să alegi un pahar de vin sec, pe care să-l însoţeşti de minim 4 pahare de apă.

Află și Cât alcool să bei ca să nu faci cancer la sân.

5. Cocteilurile

Băuturi care îngrașăEste greu de găsit un lichid cu mai multe calorii decât un cocteil. Cel mai hipocaloric cocteil furnizează 220 de Calorii.

În general, ele sunt o combinație între o băutură tare, suc cu mult zahăr şi creme foarte dulci. Spre exemplu, un cocteil alb rusesc are 715 calorii, iar faimosul Long Island ice tea are 7 ingrediente şi 700 de Calorii.

Cu alte cuvinte, două cocteiluri de acest gen îţi epuizează toate caloriile permise într-o zi întreagă de dietă.

Mergi la sigur însă cu Cel mai ieftin cocteil de energie și bună dispoziție.

Ca să slăbeşti, nu trebuie să bei doar apă plată, dar nici băuturi hipercalorice precum sucurile din comerţ, băuturile energizante, alcoolul, cocteiluri şi cafelele „îmbunătăţite” cu multe ingrediente.

Înlocuieşte toate aceste băuturi care îngraşă cu variantele lor hipocalorice şi mult mai sănătoase precum cafeaua neagră, ceaiul verde şi smoothie-urile diluate din legumele şi fructele tale favorite.

Acum, că ai aflat mai multe despre ce să alegi și ce se eviți să bei pentru o viață sănătoasă și fără kilograme în plus, testează-ți cunoștințele despre hidratare! Dă click aici pentru a începe testul!

Mulțumesc că ai ajuns până la finalul articolului. Părerea ta este importantă pentru mine, așa că lasă un comentariu aici sau adresează-mi o întrebare.

Comments

comments