Știai că ești un norocos? Și eu la fel! Avem norocul să trăim mai mult decât oricând în istorie. Și nu puțin mai mult, ci muuult mai mult.

Dacă e să ne uităm nu mai departe de 1900, speranța de viață era atunci de 45-50 de ani. În prezent, ea se apropie de 80 de ani. Aceasta este media. Există însă persoane care depășesc cu mult 80 de ani, ajungând chiar la peste 100 de ani.

Faptul că mulți dintre noi trăiesc atât de mult este extraordinar. Cu toate acestea, odată cu avansarea în vârstă apar și bolile degenerative asociate bătrâneții – probleme osteoarticulare, cardiovasculare, cognitive. De aceea multe persoane, atunci când sunt întrebate câți ani ar vrea să trăiască, se limitează la o vârstă modestă.

Dar, deși ți se par poate firești, aceste boli nu sunt în niciun caz asociate în mod automat cu vârsta. Da, tendința este ca ele să apară pe măsură ce înaintăm în vârstă, dar nu ar trebui să fie văzute ca fiind parte integrantă a bătrâneții. Asta o demonstrează unii dintre cei mai longevivi locuitori ai planetei, cei din Okinawa.

Despre ei și despre modul lor de viață ne-a vorbit în ediţia din mai a Total Transformation Retreat, colegul meu și fondatorul Clinicii de Nutriție KiloStop, Dr. Cristian Panaite, a cărui țintă declarată este să ajungă la 105 ani sănătoși. Eu mi-am notat toate sfaturile lui și astăzi vreau să ți le dezvălui și ție.

Obiceiurile celor mai longevivi oameni

Este vorba despre obiceiurile indigenilor din Insulele Ryukyu (ce aparțin Japoniei și dintre care Okinawa este cea mai mare), care sunt cauza longevității lor extraordinare.

Iată care sunt cele 5 obiceiuri ale celor mai longevivi oameni din lume:

1. Fac mișcare

Mișcarea înseamnă viață și tinerețe. Dacă vrei să îți menții mușchii și oasele în bună stare de funcționare, folosește-le. Asta fac locuitorii din Okinawa, care merg aproximativ 10.000 de pași pe zi.

Adoptă și tu acest obicei și fă mișcare în fiecare zi. Alege ceea ce îți place și fă asta în fiecare zi, cel puțin 30 de minute.

2. Se relaxează

De multe ori rutina zilnică ne acaparează cu totul. Serviciu, copii, deadline-uri – toate ne fac să uităm de noi și de nevoile noastre. Dar 10 minute de relaxare pe zi pot face minuni. Ne ajută să ne eliberăm de stres și să vedem cu alți ochi probleme care altădată ni se păreau insurmontabile.

Cristian ne recomandă să ne luăm o mică pauză, de maxim 10 minute din alergătura zilnică, de preferat la prânz, în care să stăm liniştiţi, cu ochii închişi dacă se poate, timp în care să ascultăm o muzică relaxantă. Dacă vei reuşi să faci asta, 10 minute în fiecare zi, va fi magic!  Studiile au arătat că efectul acestor 10 minute petrecute în linişte, cu noi înşine, este similar cu cel al unei meditații de o oră. Încearcă şi vei simţi şi tu, instantaneu, diferenţa în viaţa ta!

3. Au un rol bine stabilit în societate

Societatea joacă un rol esențial în viața oamenilor din Okinawa. Chiar și cei mai bătrâni dintre ei își găsesc locul în această societate. Iar studiile au arătat că speranța de viață crește în cazul oamenilor care se simt și chiar sunt utili.

Așadar, stabilește-ți și tu un scop care să te ajute să faci lucrurile pe care ți le dorești. Nu numai că îți vei duce mai ușor la îndeplinire dorințele, ci te va face să te simți mai util și, implicit, să fii mai sănătos și mai longeviv.

4. Mănâncă în special vegetale

Faimoasa dietă Okinawa are 9% proteine, 6% grăsimi și 85% carbohidrați de proveniență vegetală (orez, cereale, legume, fructe, semințe și fructe în coajă tare). Doar 1% din dieta centenarilor japonezi înseamnă pește, carne, ouă și lactate. Asta înseamnă cam o porție de carne pe lună și 1 ou la 2 luni.

De asemenea, beau câte un pahar de vin pe zi și mănâncă până se simt 80% plini, niciodată mai mult.

Așadar, pentru o tinerețe fără bătrânețe, reducerea proteinelor animale nu trebuie să fie o corvoadă, ci un mod de viață care a dovedit deja că creează centenari.

5. Contribuie activ în comunitate

Locuitorii din Okinawa sunt parte activă a comunității și și-au dezvoltat un puternic sentiment de apartenență la comunitate. Asta deoarece beneficiază de ceea ce noi astăzi numim grupuri de suport, mici comunități în care se susțin și grație cărora nu se simt niciodată singuri și fără sens.

Caută și tu persoane care au aceleași provocări ca tine, care te pot susține în demersurile tale de orice fel și alături de care să te simți înțeles și în siguranță.

Un astfel de grup am creat noi la KiloStop Total Transformation Retreat. Am adunat împreună oameni cu aceleași provocări, le-am oferit soluții și experiențe noi, după care am continuat să ținem legătura și să ne întâlnim unii cu alții. Asta pentru a nu uita nicio clipă scopul pe care ni l-am găsit în tabără și pentru a nu ne îndepărta de la planul de acțiune propus.

Așa că, dacă vrei și tu să devii parte din această comunitate, să îți găsești sensul și să îți faci un plan de viață sănătoasă pe termen lung, te aștept la ediția din octombrie a KiloStop Total Transformation Retreat.

Dacă această experiență nu este pentru tine dar îți dorești să faci o schimbare în obiceiurile tale alimentare care să îți îmbunătățească viața pe termen lung, medicii noștri sunt gata să te asculte, să te înțeleagă și să te însoțească pe acest drum.

Facebook Comments