puține calorii

Tu unde petreci Sărbătorile de Iarnă în acest an? Mergi în vizită la rude, ți-ai rezervat un sejur în țară ori în străinătate, ori vei fi gazdă pentru cei dragi?

Indiferent de situație, Sărbătorile de Iarnă sunt cu siguranță o piatră de încercare pentru toți cei care caută mâncăruri cu puține calorii. Asta pentru că o singură masă copioasă de Crăciun îți poate aduce calorii cât pentru 2-3 zile.

Cum să nu cazi pradă poftelor

Cei mai mulți dintre noi știu asta. Dar ce te faci cu poftele, mai ales dacă mergi în vizită la rude? Mâncărurile tradiționale de care abia aștepți să te bucuri ca în copilărie, cozonacul care miroase în toată casa și căruia nu poți să-i reziști, tortul fin și ornat de sărbătoare care tronează pe masă, abia așteptând să fie tăiat, sunt tentații cărora greu le rezistă chiar și un nutriționist.

De aceea nu vreau să te las să treci singur prin toate aceste tentații culinare și ți-am pregătit câteva sfaturi pentru ca Sărbătorile din acest an să nu mai lase urme dezastruoase pe cântar. Așa că astăzi te voi învăța care sunt felurile de mâncare cu cele mai puține calorii pe care le poți alege dacă mergi în vizită la rude.

Orice gospodină care se respectă, mai ales dacă este mama, te va întâmpina încă de la sosire cu masa întinsă pe care s-au revărsat aperitive care mai de care mai arătoase, ciorbe, sarmale și fripturi, toate urmate de deserturile tale preferate.

Click aici și află cum să faci diferența dintre foame și poftă!

Așa că, pentru a fi sigur că nu ajungi să cazi pradă poftelor în fața acestui corn al abundenței, recomandarea mea să pleci de acasă cu stomacul plin. Altfel vei fi tentat să mănânci mult mai mult decât poți.

Care sunt preparatele cu cel mai mic număr de calorii

Dar asta nu înseamnă să nu mănânci nimic din ce îți pune gazda pe masă. Ba dimpotrivă! Trucul este să alegi inteligent, doar ce te inspiră cu adevărat.

Aperitive

puține caloriiDintre aperitive, poți alege piftia, mai ales dacă este de curcan și fără grăsime, lebărul sau caltaboşii și aperitivele pe bază de legume. Ocolește însă salata de boeuf tradițională, întrucât maioneza are foarte multe calorii: 100 g de maioneză înseamnă 600-700 Calorii.

Dacă îți place însă foarte mult salata de boeuf, prepară-ți chiar tu acasă varianta dietetică, pe care o găsești în Cartea de Rețete pentru Crăciun. Este o carte cu multe preparate tradiționale de Crăciun și, cu toate acestea, dietetice. Ți-o recomand din toată inima, întrucât am lucrat personal la ea, alături de colegii mei din KiloStop.

Felul principal

Dacă ai trecut cu bine peste aperitive, urmează cu siguranță felul principal. Aici vei avea probabil de ales între sarmalele aburinde cu mămăliguţă şi friptura cu cârnaţi la cuptor, eventual cu garnitură de cartofi. Orice ai alege,  sfatul meu este să o iei pe rând.

Alege să începi cu 2-3 sarmale cu multă varză şi 1-2 linguri de mămăliguţă, după care fă o pauză înainte să începi să mănânci friptura. Dacă nu poţi scăpa de insistenţele gazdei de a mai mânca o porţie de sarmale, cere-o la pachet, sub pretextul că vrei să te păstrezi pentru bunătăţile ce urmează!

Click aici și descoperă 15 combinații de alimente ideale pentru a slăbi!

Când vine vorba de friptură, te sfătuiesc doar să guşti din cârnați, chiar dacă sunt de casă și să alegi o bucată de friptură de porc slabă la grătar sau la cuptor. Pune lângă ea în loc de cartofi o salată asortată generoasă, care să mai absoarbă din grăsimile ingerate odată cu carnea.

Ai grijă și la alcool! Nu exagera, deoarece băuturile alcoolice conțin între 150 și 200 Calorii la un pahar. Astfel că 3-4 pahare de alcool echivalează caloric cu un fel consistent de mâncare.

Ferește-te de cocteiluri și băuturi spirtoase și limitează consumul de alcool la unul, maxim două pahare de vin, asta pentru a te putea bucura şi de un mic desert, fără să încarci prea mult “nota de plată” în calorii a organismului la acea masă. Ca să-ţi fie uşor să nu bei mai mult, însoţeşte fiecare pahar de vin de cel puțin 3 pahare cu apă.

Click aici și află care sunt băuturile care îngrașă cel mai mult!

Desert

La desert, alege o tartă cu fructe, o bucăţică din tortul cu frișcă sau tiramisu și evită deserturile cu cremă de unt sau cu multă ciocolată. Alege să mănânci cozonacul nu la desert, în timpul zilei, când sunt mai potrivite alte tipuri de ” dulcegării”, ci la micul-dejun, alături de o cană de lapte sau de cafea.

Nu în ultimul rând, socializează! Bucură-te de compania celor dragi și participă la cât mai multe conversații. Astfel, mare parte din timp vei fi ocupat să vorbești cu ceilalți, nu să deguști deserturile. În fond, sărbătorile de orice fel sunt un prilej de a ne întâlni cu cei dragi și de a petrece timp de calitate alături de ei.

În final, nu-mi rămâne decât să sper că vei pune în aplicare cât mai multe dintre aceste sugestii. Până data viitoare, nu uita: mănâncă inteligent și cu plăcere!