Pentru că a venit primăvara și suntem în post, îți propun o rețetă delicioasă de prânz vegetarian, cu 392 de Calorii: Plăcintă cu cartofi și ciuperci. Dacă nu știai, cartofii stimulează şi susţin funcţiile intestinale, au efect antiulceros, menţin tensiunea la valori normale datorită bogăţiei de potasiu, susţin activitatea celulei nervoase şi combat efectele stresului prin nivelul foarte ridicat de vitamine din grupul B şi prin capacitatea de a stimula secreţia de serotonină.

Citește aici: Care sunt capcanele regimului vegetarian

Plăcintă cu cartofi şi ciuperci

O porție conține: 392 Calorii, 58 g Glucide, 12 g Proteine, 14 g Lipide, 14 g Fibre

cartofiIngrediente pentru 2 porții

  • Cartofi proaspeți (400 g)
  • Ciuperci albe (300 g)
  • Ardei gras roşu (200 g)
  • Morcov (100 g)
  • Ceapă albă (60 g)
  • Măsline negre (40 g)
  • Nuci româneşti (20 g)
  • Ulei de măsline (10 ml/ 2 linguriţe)
  • Suc de roşii (300 ml)

Condimente (opțional): Foi de dafin, Piper negru proaspăt măcinat, Sare, Usturoi 2-3 căţei

Mod de preparare

  1. Se fierb cartofii în coajă, se scurg de apă şi se curăţă de coajă, după care se zdrobesc până se obţine un piure şi se sărează.
  2. Ceapa, ardeiul gras, morcovul şi usturoiul se toacă în cubuleţe, se pun într-o cratiţă pe foc împreună cu uleiul de măsline şi foile de dafin şi se lasă aproximativ 5 minute, până se înmoaie puţin.
  3. Se adaugă ciupercile tăiate felii şi se mai lasă pe foc pentru încă 2-3 minute, apoi sucul de roşii şi se lasă să fiarbă încă 10 minute. Se asezonează cu sare şi piper.
  4. Într-un vas de yena uns în prealabil cu ulei se pune ca prim strat jumătate din piureul de cartofi, apoi amestecul de legume şi măslinele tăiate rondele, peste care se aşază restul de piure.
  5.  Se presară nucile fărâmiţate şi se introduce vasul în cuptor la 180°C şi se lasă până piureul prinde o culoare arămie.

Plăcinta cu cartofi și ciuperci este un prânz pe care îl găsești în cartea de rețete KiloStop Green, special concepută de mine și colegii mei pentru persoanele vegetariene sau care țin post.

Cartea conține 84 de combinații inedite, fiecare dintre rețete fiind echilibrată din punct de vedere nutrițional și conținând toate principiile nutritive, în proporții optime pentru sănătatea ta. Este practic o dietă de 3 săptămâni, tocmai bună să te ajute să dai jos câteva kilograme înainte de Paște.

În cartea de rețete KiloStop Green vei găsi:

– 21 rețete de mic dejun pe bază de legume, soia, cereale integrale, fructe, semințe și fructe oleaginoase (nuci, alune, migdale) care îți oferă suficiente fibre, dar și energia necesară începutului de zi;

– 21 gustări, bogate în vitamine, minerale și antioxidanți prin conținutul ridicat de fructe și legume, care îți revigorează organismul;

– 21 rețete pentru prânz pe bază de legume, leguminoase și soia, care îți oferă proteine de origine vegetală de calitate superioară;

– 21 rețete pentru cină, cu ajutorul cărora descoperi modalități savuroase de asociere a legumelor astfel încât să obții sațietate, chiar și cu puține calorii.

Facebook Comments