În fiecare dintre noi stă ascunsă o femeie puternică.
Provocarea noastră este să o descoperim.
La mulți ani!

stresPentru că este 8 Martie, pe lângă urări ți-am pregătit și un articol special. Unul care să te ajute să-ți faci zilele mai frumoase chiar și atunci când simți că stresul te copleșește. Mai exact, astăzi o să-ți arăt 5 metode pe care să le folosești ca să te eliberezi rapid de stres.

Cu toții ne confruntăm cu situații stresante de-a lungul vieții. Poate din cauza jobului, poate a sănătății, poate din cauze financiare sau familiale. Stresul face parte din viața noastră și nu putem să îl evităm întotdeauna.

Mai mult, el este diferit pentru fiecare dintre noi. Ceea ce pe tine te stresează poate pe alții nici măcar nu-i deranjează sau invers. Dar nu este mai puțin adevărat că indiferent de cauza lui, stresul ne poate afecta sănătatea. Astfel, ne poate provoca schimbări hormonale, respiratorii, cardiovasculare și ale sistemului nervos.

De exemplu, stresul îți poate face inima să bată mai repede, îți poate accelera respirația, te poate face să transpiri sau să devii dintr-odată foarte tensionat. De multe ori, stresul îți dă dureri de cap la propriu, nu te lasă să dormi sau îți provoacă probleme digestive. Și asta pe lângă efectele la nivel emoțional, care merg de la sentimente de neputință, neliniște, lipsă de motivație, iritabilitate și până la depresie.

Asta este vestea proastă. Dar vestea bună este că există metode eficiente și variate de gestionare a stresului, cum ar fi să ții un jurnal, să practici meditația, să discuți cu ceilalți, să ai un hobby dar și să faci mișcare.

Cum să te eliberezi de stres rapid și eficient

Despre aceasta din urmă vreau să-ți vorbesc astăzi pentru că este o metodă rapidă și cu efecte imediate. De ce? Pentru că atunci când faci mișcare intensă îți îmbunătățești rapid starea, îți limpezești mintea și iei pauză de la ceea ce te-a stresat.

Iată care sunt cele mai eficiente activități fizice pentru combaterea stresului, recomandate de colegul meu Alexandru Marcu:

1. Mergi pe jos sau aleargă în aer liber cel puțin 20 de minute

Mersul sau alergatul îți oferă timp să te gândești la lucrurile importante pentru tine și te scot din mediul stresant. Simplul fapt că ieși în aer liber și că îți simți corpul cum se mișcă e ca și cum ți-ai administra un antidepresiv natural.

2. Participă la o clasă de aerobic cu muzică

Poți alege step, dance, zumba, kangoo sau cycling. Sălile de fitness oferă clase din ce în ce mai variate, așa că ai de unde alege. Aceste activități au extraordinara capacitate de a elibera endorfine, supranumite și moleculele fericirii pentru proprietățile lor de a reduce durerea și de a stimula relaxarea. Cu alte cuvinte, cu cât nivelul de endorfine din corpul tău este mai mare, cu atât vei fi mai calm și te vei simți mai bine.

3. Fă 20 de minute de activitate body&mind, cum ar fi yoga, pilates sau streching

Aceste activități combină exercițiul fizic cu respirația controlată, meditația și relaxarea. Astfel că reduc presiunea arterială și încetinesc ritmul cu care bate inima. Mai mult, aproape oricine poate face astfel de exerciții.

4. Practică jocuri sportive sau jocuri de sezon

Jocurile înseamnă recreere. Iar atunci când corpul este ocupat, mintea va fi distrasă de la grijile de zi cu zi și va face loc relaxării și creativității. Această distragere de la activitățile stresante acționează ca o formă de meditație. În plus, este un prilej foarte bun de a-ți face noi prieteni.

5. Fă un antrenament scurt cu intesitate medie spre mare

Aceste antrenamente te solicită total timp de câteva minute și te ajută să te eliberezi de tensiune. Iată un exemplu de astfel de antrenament conceput de colegul meu, Alexandru Marcu, pentru participanții la KiloStop Total Transformation Retreat. Ca totul să fie mai plăcut, ascultă o melodie alertă în timp ce faci aceste exerciții.

exercitii

Acesta este doar un exemplu de antrenament propus de Alexandru Marcu participanților la retreat. La fața locului am avut numeroase alte surprize adaptate nivelului grupului dar și fiecăruia în parte. Rezultatul a fost însă unul spectaculos. Asta pentru că Alex a avut soluțiile potrivite pentru fiecare.

Dacă și tu îți dorești să te împrietenești pe viață cu mișcarea și să reușești să o integrezi în viața ta de zi cu zi, te aștept la ediția din mai a KiloStop Total Transformation Retreat. Aici vei învăța mișcări simple pe care să le poți face acasă, în fața televizorului sau chiar la birou. Vei lucra toate grupele de mușchi în funcție de condiția ta fizică. Iar la final, îți garantez că o să reușești să faci mișcare cel puţin 30 minute/zi fără să depui vreun efort suplimentar și că o să ai un tonus de invidiat!

Comments

comments