retenția de apă

Eşti peste 70% apă, iar apa este un nutrient vital supravieţuirii. În corpul tău, apa este implicată în toate procesele vieţii şi sănătăţii. Cu toate acestea, nu este normal să ai de suferit din cauza retenţiei de apă – o afecţiune foarte frecventă în cazul femeilor cu probleme de greutate.

Iată așadar care sunt cele mai comune cauze pentru  retenţia de apă şi cum poți să le combați.

Apa lubrifiază articulaţiile şi organele, menţine tonusul muscular şi pielea elastică și fină, reglează temperatura corpului, face creierul să funcționeze în mod corespunzător, transportă nutrienţii spre celule… Lista cu chestiile grozave pe care le face apa pentru tine poate continua pe foarte multe rânduri!

Click aici și află de ce este important să bem apă!

Dar uneori te şi „umflă”. De ce oare?

1. Prea puțină apă sau paradoxul retenției de apă

Surprinzător şi paradoxal, o cantitate insuficientă de apă determină organismul să o reţină pe cea pe care o are. Altfel spus, în loc să o elimine, corpul tău reţine apa existentă ca s-o reutilizeze … în timp ce tu de fapt suferi de deshidratare.

Soluţie: Bea mai multă apă! În mod ironic, una dintre cele mai bune soluţii ca să elimini retenţia apei este să bei mai multă apă!

Află de aici 8 trucuri ca să bei mai multă apă!

Soluţia este evidentă, dar câtă apă este necesară ca să ajungi la echilibrul optim al organismului? Chestia cu minimul 2 litri de apă zilnic pe care o auzi peste tot este extrem de relativă, având în vedere că oamenii au greutăţi diferite. O metodă mai bună este urmărirea urinei: dacă este de culoare galben pai, totul este în regulă. Dacă este galben închis, bea mai multă apă, iar dacă bei deja multă apă, consultă un medic.

2. Prea puțină mișcare

Trist, dar adevărat, sedentarismul, lipsa activităţii fizice, statul toată ziua în picioare sau pe scaun favorizează retenţia apei. Lipsa mişcării este o cauză majoră a acumulării nedorite de apă în extremităţi.

Soluţie: Fă cât mai multă mişcare în fiecare zi! Când faci mişcare, practic îţi obligi organismul să facă un soi de curăţenie generală. Pe deasupra, favorizezi şi un consum mai ridicat de apă, pentru că ai pierdut-o transpirând. Ai grijă să te hidratezi suplimentar când faci mişcare!

Click aici și află cum poți să faci mișcare în fața televizorului!

Persoanele care nu fac mişcare au frecvent membrele umflate, organe suprasolicitate şi kilograme în plus. Mişcarea şi hidratarea sunt de fapt, una dintre cele mai bune strategii de apărare împotriva retenției de apă.

3. Prea mult sodiu

Este o cauză pe care o cunoaşte toată lumea… „Ai picioarele umflate, mănâncă şi tu mai puţină sare…” De câte ori n-ai auzit asta? Consumul excesiv de sodiu este principalul vinovat în retenţia apei. Sodiul se găseşte în cantități mari în alimentele procesate, preparate sau semipreparate, ambalate şi „îmbogăţite” cu conservanţi, acidifianţi sau potenţiatori de arome, în preparatele din restaurante (mai ales de tip fast-food!) și chiar și în alimentele pe care nu le bănuieşti (cereale, conserve, dulciuri, produse de patiserie).

Află de ce te îmbolnăvesc și te îngrașă alimentele procesate!

Soluţie: Scade consumul evitând alimentele cu conţinut ridicat de sodiu! Dacă se întâmplă să faci un exces de sare (de sărbători, la petreceri, în oraş etc.), consumă din belşug alimente diuretice şi bogate în vitamina C, precum varză, sparanghel, pătrunjel, roșii, sfeclă, morcovi, anghinare și țelină. Îţi poţi face o salată de legume cu oţet de mere, care menţine un bun nivel al potasiului, mineral esenţial în reglarea retenţiei de apă în organism.

Află ce alimente sunt surse ascunse de sare!

4. Prea puţin potasiu

O dietă bogată în proteine şi grăsimi, dar săracă în fructe şi legume, poate pune presiune inutilă asupra rinichilor, ficatului şi inimii tale, organele responsabile de controlul apei în corpul tău.

Soluţie: Consumă alimente bogate în potasiu! Potasiul este unul dintre cei mai importanţi electroliţi necesari organismului pentru menţinerea echilibrului hidric. Cele mai indicate surse de potasiu sunt bananele, broccoli, cartofii dulci şi sucul de roşii proaspete.

5. Automedicație, boli și fluctuații hormonale

Medicamentele luate fără reţetă, după ureche, sunt de multe ori motivul retenţei de apă. Acestea includ, de obicei, steroizi şi corticosteroizi, contraceptive care conțin estrogeni, anumite medicamente pentru tensiune arterială, antidepresive, hormoni şi medicamente anti-inflamatoare. Aceste medicamente pot altera procesele naturale de eliminare a lichidelor.

Dezechilibrul hormonal, mai ales la femei, este o cauză comună pentru retenţia apei, cu precădere în perioadele de sarcină, înaintea menstruaţiei sau la menopauză.

Click aici și află care este cea mai bună dietă în timpul sarcinii!

Din păcate, retenţia apei poate fi simptomul insuficienței venoase cronice (varice), dar și al unor boli grave precum insuficienţă cardiacă, ciroză hepatică, edem limfatic malign, hipotiroidism, afecţiuni renale etc.

Soluţie: Consultă întotdeauna medicul curant dacă observi că reţii apă în exces în corp.

Retenţia apei, în majoritatea cazurilor, nu este o boală, ci un semnal de alarmă la adresa unei hidratări deficitare, a unor obiceiuri alimentare dăunătoare sau a lipsei de activitate fizică.

Micile schimbări sugerate de cele 5 soluţii propuse îţi aduc, pe lângă eliminarea cauzelor, beneficii multiple pentru sănătate şi pierderea kilogramelor în plus. Aplică-le și tu și vei putea rămâne fidel motto-ului nostru: Sănătate, te iubesc!