constipațieConstipația este de multe ori un subiect tabu, deși afectează foarte multe persoane. Nu e deloc plăcut să nu poți merge la toaletă câteva zile la rând, să te simți umflat și fără chef.

Din fericire, stă în puterea noastră să controlăm această situație, printr-o dietă adecvată. De aceea, astăzi vreau să-ți dezvălui 7 soluții naturale care să te ajute să scapi de constipație.

1. Regula de aur: alimentația bogată în fibre

Fibrele alimentare sunt o categorie de carbohidrați de origine vegetală care se împart în două categorii: fibre solubile și fibre insolubile. Ele conferă sațietate și asigură un tranzit intestinal normal, care este cea mai bună metodă de a te feri de constipație.

Fibrele solubile atrag apa și formează un fel de substanță gelatinoasă, conferindu-ți o senzație de sațietate pentru mai mult timp. Cele mai bogate surse de fibre solubile sunt în general fructele ce conţin pectine precum merele, prunele, smochinele, dar şi căpșunile, perele şi tărâțele de psylium ori seminţele de chia.

Fibrele insolubile nu se dizolvă în apă și sunt eliminate în stare aproape intactă. Acestea facilitează trecerea alimentelor prin sistemul digestiv. Cele mai importante surse de fibre insolubile sunt cerealele integrale (grâul, hrişca, ovăzul), nucile, orezul brun, fasolea boabe, mazarea, năutul, lintea, dar şi legumele cu frunze verzi precum broccoli, varza, cât și legumele rădăcinoase precum morcovii, ţelina, sfecla.

Alege să consumi zilnic atât fibre solubile, cât și insolubile. Cantitatea zilnică recomandată este de 25 g sau 14-15 g la 1.000 Calorii. Nu uita, pe de altă parte, să te hidratezi corespunzător, altfel s-ar putea să obţii efectul invers celui scontat.

2. Mai puțin nu înseamnă întotdeauna mai bine

De multe ori, să mănânci mai puțin nu este o soluție nici atunci când este vorba despre slăbit, dar nici când suferi de constipație. Mâncatul puțin și concentrat caloric nu te ajută.

Click aici și află cum recunoști caloriile bune!

Alege să mănânci mai multe fibre care să dea volum bolului alimentar. Însoțește fiecare masă cu o salată generoasă din legume cu frunze verzi, la care să adaugi un strop de oțet sau lămâie și 2-3 pufuri de ulei.

3. Apa – ingredientul secret al vieții fără constipație

Hidratarea este esențială pentru o viață sănătoasă. Suntem 70% apă, iar apa este fluidul care întreţine viaţa fiecărei celule vii din organismul uman, este cea care ne ajută să ne menţinem sănătoşi.

Apa contribuie la o digestie în condiţii optime şi este un bun laxativ. Dacă nu bei suficientă apă, organismul o absoarbe pe cea disponibilă şi lasă colonul uscat. Din acest motiv, persoanele care nu beau suficiente lichide suferă în general de constipaţie.

Click aici și află ce alte beneficii are hidratarea!

Poți să bei apă caldă cu lămâie, apă infuzată, ceai sau apă simplă.

Evită folosirea laxativelor de orice fel deoarece irită mucoasa, ducând în timp la o afectarea colonului ce poartă denumirea de melanosis coli. Aceasta este o pigmentare în maro brun a mucoasei, care nu provoacă simptome, însă prezența sa poate semnala un risc crescut de dezvoltare a cancerului colorectal.

În cazuri extreme, poți înlocui laxativele cu lactuloză sau Duphalac, din care poți să iei până la 3 măsuri pe zi.

4. Uleiul – cel mai vechi remediu pentru constipație

Uleiul ajută la alunecarea bolului fecal, așadar este un remediu excelent pentru constipație. Ce te faci însă dacă ești la dietă și nu vrei să dai 100 de Calorii din bugetul tău zilnic pe o lingură de ulei?

Există o soluție și în acest caz: uleiul de parafină. Acesta trece prin tractul gastrointestinal fără a fi absorbit în organism. Ia una până la două linguri de ulei de parafină seara, înainte de culcare.

5. Probiotice pentru facilitarea digestiei

Probioticele au rolul de a reface flora intestinală adică populează tubul digestiv cu microorganisme benefice. Probioticele facilitează digestia, mai ales în perioadele de schimbări alimentare.

Cele mai bune surse naturale de probiotice sunt murăturile, borșul, și iaurtul cu culturi de Bifidus. Un remediu excelent îl obții din 500 ml de kefir lăsat peste noapte la fermentat cu 3 capsule de probiotice sparte și amestecate în acesta. Bea acest amestec pe tot parcursul următoarei zile şi vei vedea imediat efectele atât pentru constipaţie, cât şi pentru balonare.

6. Mișcare pentru stimularea musculaturii interne

Mișcarea stimulează peristaltismul intestinal și, prin urmare, ușurează digestia. Pentru rezultate optime, alege să mergi pe jos sau să faci clase de aerobic, pilates sau yoga. Mișcările pe care le faci la aceste clase stimulează musculatura internă, reprezentând practic un masaj al musculaturii profunde care te va ajuta cu siguranţă nu doar la slăbit, ci şi la evacuarea corectă şi eficientă a colonului.

7. Masaj abdominal pentru stimularea digestiei

În cazul în care nu ai timp de mișcare, te sfătuiesc să alegi masajul abdominal. Pentru aceasta așază-te comod pe spate, cu genunchii ușor îndoiți pentru a fi cât mai relaxat. Fă-ți masaj în sensul acelor de ceasornic. Nu te îngrijora dacă în timpul masajului resimți o senzație de căldură, de foame sau un sunet ca și cum ar fierbe ceva sau chiar flatulență. Este absolut normal.

Ai grijă de tine în fiecare zi! O viață sănătoasă se construiește cărămidă cu cărămidă și înseamnă mai mult decât o dietă. Așa că mănâncă inteligent și cu plăcere!

Comments

comments