Supă de broccoli este o rețetă dietetică dar mai ales foarte sănătoasă, pe care o poți prepara atunci când nu ai mult timp la dispoziție. Este ideală dacă vrei să slăbești, deoarece o porție de 200 ml are doar 36 de Calorii.

Și dacă până acum nu te-am convins să o încerci, află că broccoli se află pe primul loc în topul legumelor anticancer datorită conținutului de fitonutrienți (în special sulforan – cel mai puternic principiu activ împotriva cancerului), vitamine, minerale și fibre.

Dacă vrei să afli mai multe despre acest superaliment, te invit pe blogul colegului meu, Dr. Cristian Panaite, unde poți să afli de ce Broccoli este cel mai bun detoxifiant al ficatului și cum Enzimele din broccoli mențin tinerețea.

Supă de broccoliIngrediente pentru 6 porții

  • Broccoli (800 g)
  • Ceapă (1 bucată/100 g)
  • Praz (200 g)
  • Smântână cu 12% grăsime (50 g)
  • Praf de nucșoară
  • Piper alb proaspăt măcinat
  • Sare

 

 

Mod de preparare

  1. Se curăţă broccoli, se desface în buchețele şi se spală foarte bine în apă. Se păstrează ¼ din el, restul se adaugă în 2 litri de apă fierbinte, împreună cu ceapa tăiată mărunt şi prazul tocat rondele.
  2. Se fierbe totul aproximativ 15 minute, se adaugă sare, piper, puțină nucșoară şi se transferă totul într-un blender, unde se mixează până devine o cremă.
  3. Se pune amestecul din nou în cratiță, se adaugă restul de broccoli, se mai fierbe 5 minute amestecând des.
  4. După ce se oprește focul, se condimentează după gust cu sare şi piper şi se drege cu 2 linguri de smântână slabă.

O porție (200 ml) conține:

  • Kcal: 36,8
  • Glucide: 6,8 g
  • Proteine: 1,8 g
  • Grăsimi: 0,8 g
  • Fibre: 2,4 g

Această rețetă o găsești în cartea Rețete dietetice pentru Crăciun, pe care o poți cumpăra și online.

Comments

comments