caniculăCod portocaliu, cod galben de caniculă, disconfort termic… Din fericire, poți să treci mai ușor peste caniculă făcând alegeri alimentare care îți mențin organismul hidratat și cu un nivel optim de vitamine și minerale care au rol în regenerarea și protejarea celulelor organismului de agresiunile mediului exterior.

Iată în continuare 10 alimente „anticaniculă” care te vor ajuta să elimini senzația de sufocare și epuizare provocată de zilele caniculare prin conținutul lor de antioxidanți revigoranți și proporția de apă de peste 84%, care menține un nivel optim de hidratare.

1. Castraveții (12 Calorii/100 g și 95% apă) sunt legume hipocalorice și foarte bogate în apă care conţin majoritatea vitaminelor și mineralelor de care ai nevoie zilnic, plus fibre și enzime benefice pentru digestie. Mănâncă-i cu tot cu coajă, unde sunt concentrați toți nutrienții.

2. Dovleceii (16 Calorii/100 g și 95% apă) sunt o sursă excelentă de vitamina C și fitonutrienți esențiali care protejează organismul de acțiunea radicalilor liberi, ajută la producerea de colagen și la menținerea hidratării pielii.

3. Roșiile (18 Calorii/100 g și 94% apă) abundă în licopen, pigmentul răspunzător pentru superba culoare roșie a acestor legume, un fitonutriet care luptă împotriva mai multor tipuri de cancer, dar și a ridurilor.

4. Spanacul (23 Calorii/100 g și 92% apă) este un superaliment și un supersupliment natural, bogat în fier și acid folic, vitaminele  B1, B2, B6, B9, PP, C și K, precum și o substanță specifică numită spinacină, anticancerigenă. Este, de asemenea, laxativ usor, depurativ, antianemic, hipotensiv și remineralizant.

5. Rucola (25 Calorii/100 g și 91% apă) energizează organismul, protejează ficatul și este o sursă foarte bună de vitamine C și K, importante pentru circulația sângelui, sistemul osos și cardiovascular.

6. Pepenele rosu (30 Calorii/100 g și 92% apă) este unul dintre cele mai sățioase și răcoritoare fructe, bogat în licopen care îi dă culoarea și face din el un aliat de nădejde în lupta cu cancerul și îmbătrânirea prematură a pielii.

Click aici și află cum să mănânci pepene la dietă!

7. Ardeii grași (31 Calorii/100 g și 92% apă) conțin mai multț vitamina C decât portocalele și sunt o sursă excelentă de antioxidanți care joacă un rol cheie în menținerea tinereții pielii și a părului.

8. Grepfrutul (32 Calorii/100 g și 91% apă). O jumătate de grepfrut pe zi are 68% din totalul de vitamina C de care corpul tău are nevoie zilnic. În plus, s-a demonstrat că ajută ficatul să elimine toxinele din organism.

9. Broccoli (34 Calorii/100 g și 91% apă) Deși pare dens, are o concentrație de apă de peste 90%, iar sulforafanul pe care îl conține este cel mai puternic agent anticancerigen cunoscut. Folații (din grupul de vitamine B) sunt necesari pentru regenerarea celulelor corpului.

Click aici și află cum să prepari o supă de broccoli la doar 36 de Calorii!

10. Pepenele galben (34 Calorii/100 g și 90% apă) este o sursă excelentă de vitamine antioxidante cu rol în întărirea sistemului imunitar și betacaroten cu rol esențial în menținerea sănătății pielii și a părului. În plus, conține un compus recent descoperit şi numit adenosină, care protejează inima de boli.

Click aici şi vezi cu ce combini pepenele la dietă!

Acest articol l-am scris pentru site-ul doc.ro, al Oanei Cuzino. Click aici dacă vrei să citești articolul pe site!