Pentru că suntem în a doua zi de Paște, dă-mi voie să-ți urez încă o dată Paște fericit!

Fie că ne dorim o scurtă vacanță, fie că vrem să ne hrănim spiritual, cei mai mulți dintre noi așteaptă cu sufletul Sărbătorile Pascale. Este un bun prilej de bucurie și reunire a familiei. Dar nu de puține ori, ele lasă urme pe cântar sau asupra formei fizice a multora dintre noi. Pentru a contracara aceste efecte, unii aleg să petreacă zile în șir la sală cu exerciții istovitoare, în timp ce alții își calculează drastic caloriile la fiecare masă și ajung să acumuleze numeroase frustări.

Există însă și modalități mult mai simple ca să-ți recapeți forma și silueta după sărbători. De aceea, astăzi vreau să-ți arăt 12 trucuri care, deși par nesemnificative, pot avea un impact foarte mare atunci când te lupți cu kilogramele.

1. Așteaptă 10 minute înainte de a mânca

Cercetările arată că dorința de a mânca ceva durează în medie 10 minute, după care dispare. Așa că, atunci când vrei să mănânci ceva, setează-ți în minte un cronometru și fă ceva util care să îți distragă atenția de la mâncare în tot acest timp.

2. Redu la minimum timpul pe care îl petreci așezat pe scaun

Este un fapt binecunoscut că o viață sedentară îți încetinește metabolismul. Chiar și o plimbare scurtă până la un alt birou sau mersul după cafea sau apă o dată pe oră poate să fie un plus atunci când vrei să-ți recapeți forma după sărbători. Ar fi și mai bine dacă ai petrece doar două ore stând jos.

Atunci când stai jos arzi 100 de Calorii pe oră. Când te ridici, arzi 140 de Calorii pe oră. Amintește-ți acest fapt simplu cât mai des.

3. Bea apă

De cele mai multe ori, corpul nostru confundă senzația de foame cu cea de sete. Așa că, data viitoare când simți că îți este foame, bea un pahar de apă sau o ceașcă de ceai. Dacă foamea dispare după 5-10 minute, atunci probabil ți-a fost doar sete.

Click aici și află ce fel de apă să bei ca să te hidratezi mai bine!

4. Evită băuturile carbogazoase

Dincolo de toate efectele negative pe care băuturile carbogazoase le au asupra organismului, gândește-te că ele îți distrug toată muncă pe care ai depus-o pentru a ajunge la forma dorită. Un pahar de Coca Cola are nici mai mult nici mai puțin de 90 g de zahăr. Pur și simplu nu merită.

Citește și: Sucul de fructe – sănătate la pahar?

5. Nu mânca pe fugă

Imediat ce te decizi să mănânci ceva, nu o face pe grabă. Așază-te la masă, pune-ți o porție și savurează fiecare îmbucătură. Fii un gurmand rafinat și îți garantez că o să-ți recapeți forma după sărbători!

Click aici și află cele mai eficiente tehnici ca să mănânci mai încet!

6. Alege proteine

Este bine știut că proteinele țin de foame. Așa că mănâncă alimente cu un conținut proteic mare și cu puține grăsimi la prânz. În acest fel vei mânca mult mai puțin la cină.

7. Dacă mergi la sală, fă exerciții cardio

Antrenamentul cardio este cea mai bună alegere dacă vrei să mergi la sală. Aceste exerciții sunt cele mai eficiente atunci când vine vorba despre arderea grăsimilor și activarea metabolismului.

Click aici și află cum să-ți accelerezi metabolismul!

8. Folosește o farfurie mică

S-a dovedit că mâncăm cu 22% mai puțin dacă folosim o farfurie care este cu 5 cm mai mică în diametru. Toate acestea pentru că mâncarea dispare mai repede din farfurie.

Click aici și află și alte trucuri ca să-ți controlezi pofta de mâncare!

9. Folosește scările, nu liftul

O alternativă pentru cei cărora nu le place să facă jogging este să folosească scările ori de câte ori acest lucru este posibil. Mergi pe scări cel puțin 15 minute pe zi și vei consuma 150 de Calorii! Dacă faci asta în fiecare zi, vei arde 1.050 de Calorii pe săptămână.

10. Stai departe de alcool

În afară de faptul că alcoolul îți crește apetitul, are și multe calorii. Un pahar de vin conține 85 de Calorii, în timp ce o bere între 150 și 200 de Calorii. Cea mai proastă opțiune o reprezintă cocteilurile.

Click aici și află top 5 băuturi care îngrașă!

11. Pizza? De ce nu?

Ai chef să mănânci pizza? De ce nu? Câteva bucăți de pizza vegetariană cu blat subțire și integral este o alegere foarte bună. Evită însă pizza cu multe toppinguri.

12. Fă curățenie în mai multe reprize

Obișnuiești să faci curățenie într-o singură zi în toată casa? Schimbă-ți programul și fă în fiecare zi câte ceva: astăzi fă curățenie în dormitor, mâine în bucătărie, poimâine în baie și așa mai departe.

Ai auzit probabil că 30 de minute de mișcare pe zi sunt esențiale pentru o viață sănătoasă. Același principiu se aplică și aici. Vei arde mai multe calorii dacă faci curățenie 30 de minute în fiecare zi decât dacă ai face asta o singură zi pe săptămână. Este un mod simplu și eficient care te ajută să-ți recapeți forma după sărbătorile de Paște.

Aplică și tu aceste sfaturi și îți garantez că vei reveni în cel mai scurt timp la forma de dinaintea sărbătorilor fără să depui cel mai mic efort.

Spor la slăbit și nu uita: mănâncă inteligent și cu plăcere!

comments