cura de slăbirePentru că sunt curioasă din fire, am făcut un mic experiment pe care te îndemn să-l faci și tu. Am dat o căutare pe Internet după „cură de slăbire”. Și peste ce crezi că am dat? Cură de slăbire în 3 zile, cura de slăbire cu care scapi de 10 de kilograme într-o săptămână, cura de slăbire perfectă, cura de slăbire cu care vedeta X a slăbit 15 kilograme și lista poate să continue.

Ce să aleagă bietul om care vrea să slăbească? Toate sunt atrăgătoare. Și toate răspund aceleiași dorințe firești de a slăbi cât mai multe kilograme într-un timp cât mai scurt și, dacă se poate, fără cel mai mic efort.

Fii sincer: tu n-ai alege calea mai ușoară? Nu ai accepta o săptămână de heirup ca să arăți așa cum a visat? Mai ales că este vară și, dincolo de partea estetică, kilogramele nedorite îți creează un disconfort în plus. Pe asta mizează și cei care le promovează.

Dar de cele mai multe ori aceste cure de slăbire nu fac altceva decât să te înfometeze, să te frustreze și, într-un final, să-ți deregleze metabolismul. Așa se face că, după o astfel de dietă minune, ajungi de cele mai multe ori să pui la loc (ba chiar cu plus aș zice) numărul de kilograme pe care te-ai chinut să le dai jos.

Asta în cazul fericit. Pentru că astfel de experimente repetate pot avea efecte nefaste asupra sănătății tale. Poate că nu le vezi imediat sau nu le legi în mod conștient de cura de slăbire. Dar ele sunt acolo și se manifestă: te trezești obosit deși dormi noaptea, nu ai energie nici cât să te miști de la biroul tău la cel al colegului, te simți demotivat și deznădăjduit pentru că, orice mănânci, la tine se depune sub formă de grăsime. Nici nu e de mirare, devreme ce organismul tău este dat peste cap.

Nu e prea încurajator, nu? Așa că astăzi vreau să-ți ofer câteva reguli după care să te ghidezi atunci când îți alegi o dietă echilibrată, mai degrabă decât o cură de slăbire, astfel încât rezultatele pe care le obții să fie de durată și procesul de slăbit să nu îți afecteze sănătatea.

1. Alege o cură de slăbire care îți respectă preferințele alimentare

Prima și cea mai importantă regulă de care să ții cont atunci când îți alegi cura de slăbire este să îți placă alimentele pe care le conţine. Dacă nu îți plac, nici nu ai șanse să o respecți. Așa că poate să fie cea mai minunată și mai eficientă cură de slăbire din lume. Dacă pentru tine este o corvoadă să o respecți, nu o vei putea ține pe termen lung. Mai devreme sau mai târziu vei renunța la ea.

Așa că alege acea dietă sau cură de slăbire care conține alimentele tale preferate și jonglează cu orele la care le consumi și modul în care le prepari. Învață să le consumi la momentul potrivit din zi și să le gătești cât mai dietetic.

De exemplu, dacă îți place ciocolata, nu o exclude total din alimentație pentru că știi povestea cu fructul interzis: o să-ți stea gândul numai la ciocolată și la un moment dat o să cedezi impulsului și o să mănânci… mai mult decât ți-ai fi dorit. Apoi o să te simți vinovat că ai mâncat, o să-ți faci procese de conștiință că te-ai chinuit să ții cură de slăbire și degeaba, o să-ți subminezi o dată în plus încrederea în tine și, într-un final, o să-ți faci mai mult rău decât bine.

Dar dacă înveți să mănânci ciocolata la momentul potrivit și în cantitatea potrivită, lucrurile se vor schimba total, iar șansele tale de reușită vor crește spectaculos.

Click aici și învață cum să mănânci ciocolată la dietă!

La fel și cu gătitul. Dacă îți place gustul de cartofi prăjiți, de exemplu, prepară-i astfel încât să păstrezi cât mai mult din gust și textură dar să elimini „răul” provocat de ulei siluetei și sănătății tale.

Vezi aici o modalitate dietetică de a face cartofi prăjiți!

2. Alege o cură de slăbire care respectă nevoile corpului tău

Cum vrei ca organismul tău să funcționeze dacă tu nu îi oferi ceea ce are nevoie? Este exact ca o mașină. Îi pui benzină de calitate proastă, este mai lentă, nu te ajută în depășiri și se mai și „îneacă” motorul. Așa și corpul tău: îi dai alimente de calitate proastă, este lipsit de energie și îți cere hrană permanent.

Așa că fii atent la nevoile corpului tău și oferă-i hrană de calitate pentru ca el să funcționeze la capacitate maximă. Dacă ești o persoană activă, ai nevoie de energie, pe care ți-o iei din carbohidrați. Ai grijă însă ce fel de carbohidrați alegi! Ca să îți menții energia pe termen lung, alege carbohidrați buni, pe care îi găsești în cereale integrale, orez, leguminoase și fructe.

Click aici și află cum să alegi carbohidrații buni!

Ca să nu-ți fie foame permanent, alege acele alimente care îți asigură sațietate pe termen lung, cum ar fi carnea slabă, lactatele sau boabele – fasole, mazăre, năut.

Și nu uita să bei apă! Poți să mănânci numai superalimente la fiecare masă, dacă nu bei apă, organismul tău nu va putea să proceseze corect ceea ce tu îi oferi prin alimentație. Așa că hidratează-te corespunzător! Cu alte cuvinte, bea cel puțin 25 ml de apă per kilogram corp în fiecare zi.

Nu reușești să faci asta? Click aici și află 8 trucuri ca să bei mai multă apă!

3. Alege o cură de slăbire care nu îți pune în pericol sănătatea

Slăbitul are nu numai o funcție estetică, ci și una medicală. Grăsimea în exces ne sufocă organele interne, care ajung astfel să nu mai funcționeze așa cum ar trebui. Ai grijă însă ca în goana ta după slăbit să nu îți sacrifici tocmai sănătatea la care aspiri.

Așa că alege o cură de slăbire care nu îți promite kilograme slăbite peste noapte. Sănătos este slăbești cam 1 kilogram pe săptămână. Numai așa slăbești din grăsime. Dacă auzi pe cineva că a slăbit 10 kilograme într-o săptămână fii sigur că acela nu este slăbit sănătos. Probabil că s-a înfometat, iar foamea i-a ars mușchii, de care avea cea mai mare nevoie pentru a se menţine ulterior.

Click aici și află cum știi că slăbești sănătos!

Nu apela la pastile minune ale căror efecte asupra organismului s-ar putea să nu le mai poți controla! Și vorbesc aici despre insomnie, depresie, tulburări cardiace și de metabolism.

Click aici și urmărește emisiunea Dictatura dietelor, în care am vorbit tocmai despre efectul pastilelor de slăbit și al dietelor minune!

Alege o schimbare graduală și de durată a obiceiurilor tale alimentare, singura care îți garantează suplețea și sănătatea pe termen lung!

Spor la slăbit și nu uita: mănâncă inteligent și cu plăcere!

comments