Iată-ne ajunşi şi în luna lui Mărţişor … Ca în fiecare an, aceasta vine cu bomboane, ciocolată și multe-multe prăjituri. Ce-ar fi dacă în acest an ai alege să te răsfeți într-un cu totul alt mod decât cu dulciuri? Nu știi cum? Stai liniștită! Tocmai de aceea sunt aici :), să te ajut să treci cu bine de aceste zile “încărcate” din punct de vedere caloric, fără kilograme în plus!

Pentru astăzi ți-am pregătit 5 soluţii la care poți recurge dacă ești în criză de idei:

1. Răsfaţă-te o zi întreagă la SPA

Centrele de acest gen sunt foarte ofertante, mai ales în această perioadă. Alege un masaj de relaxare cu uleiuri aromatice sau unul cu pietre calde ori reflexoterapia, apoi răsfață-te în jacuzzi, la piscină ori în saună.

Atenție, însă, nu te baza pe faptul că masajul sau sauna vor arde prea multe calorii!

MărțișorSauna ajută mai degrabă la detoxifierea organismului, nu atât la slăbit, pentru că te ajută doar să transpiri, nu se ard efectiv calorii prea multe. Iar la masaj arde calorii cel sau cea care îl face, nu cui i se face! Ai grijă să te hidratezi corespunzător, întrucât căldura din saună te face să transpiri intens și să pierzi, astfel, multe minerale.

O altă variantă de relaxare excelentă pe care o poți alege la spa este aromoterapia.

Și dacă tot vorbim despre arome, hai să-ți mai spun un secret: poartă permanent în geantă o sticluță cu esență din aroma ta preferată. Poți opta pentru o fiolă – ocupă foarte puțin loc, este ușoară și o poți strecura chiar și într-o geantă mică. Dar pe cât este de mică, pe atât este de eficientă pentru … pofta de dulce. Cum funcționează? 

Atunci când ți se face poftă de ceva dulce, scoate esența aromată din geantă și miroase-o. Vei vedea cum pofta îți va trece imediat.

Cel mai bine pentru mine funcţionează esenţa de vanilie, dar tu poţi încerca şi alte tipuri de esenţe aromate (levănţică, santal, lemn dulce, patchoulli, etc).

Un înlocuitor excelent al esenţei aromate poate fi şi … parfumul tău preferat. De câte ori ţi se face poftă de ceva bun, pune câteva picături pe încheietura mâinii şi răsfaţă-ţi simţurile cu el, bucură-te de aroma lui fără calorii!

2. Alege un abonament la un centru de înfrumuseţare

MărțișorAici poţi alege electrostimularea, masajul anticelulitic sau împachetările calde.

Dacă alegi masajul anticelulitic, ai grijă să îl faci cel puţin o dată pe săptămână şi să-l ajuţi şi cu un pic de mişcare, ca să aibă efect. Iar dacă nu vrei să te deplasezi de acasă, poţi opta pentru varianta masajului la domiciliu.

Electrostimularea te ajută foarte mult atât la recăpătarea supleţii şi tonifierea pielii, cât şi la ameliorarea rapidă a celulitei.

Electrostimularea nu arde însă suficiente calorii, astfel încât să înlocuiască mişcarea!

Chiar şi cu o stimulare intensă, muşchii nu depun un nivel de efort comparabil cu cel al unui antrenament real. Pentru a cauza astfel de tensiuni musculare, curentul folosit ar trebui să te electrocuteze. Electrostimularea este o metodă foarte bună, dar superficială de tonifiere a pielii, care nu implică însă cu adevărat şi musculatura.

O altă metodă care te poate ajuta, mai ales dacă ai probleme cu picioarele umflate, este drenajul limfatic. Apelează la el cel puţin o dată pe săptămână, dar ai grijă să mănânci în acea zi cât mai natural, aproape ca într-o dietă de detoxifiere, ca să fie şi eficient.

3. Seminarii de feminitate sau cursuri de Yoga

MărțișorAlege să-ţi redescoperi sau să-ţi reinventezi sâmburele tău unic de feminitate în cadrul unor astfel de întâlniri. Reconectarea cu tine însăţi, cu înţelepciunea corpului şi spiritului tău, cu intuiţia feminină care este parte din noi, poate adăuga valenţe nebănuite vieţii tale de zi cu zi. Vei experimenta mai multă acceptare şi iubire de sine, mai multă relaxare şi linişte interioară, ceea ce te va ajuta cu siguranţă în procesul de slăbire!

Mai mult, pentru a face faţă mai uşor stresului cotidian, poţi alege să faci cursuri de Yoga, în cadrul cărora vei învăţa tehnici simple de respiraţie pe care le poţi aplica chiar la tine acasă. Îţi poţi începe ziua sau o poţi încheia cu un sfert de oră de astfel de exerciţii, care te vor ajuta să fii mult mai relaxată, energică şi plină de viaţă.

Dacă vrei să combini eficient mişcarea cu relaxarea şi tonifierea corpului, poţi alege să mergi la clasele de Yoga-aerobic sau Yogilates (o combinaţie reuşită între Yoga şi Pilates). Încearcă şi tu şi nu vei regreta!

4. Citeşte o carte

Dacă nimic din ce ţi-am propus până acum nu te-a inspirat, îţi propun să petreci o după-amiază de poveste alături de un ceai aromat şi o lectură pe măsură. Îţi recomand una dintre cărţile de mai jos:

MărțișorSupă de pui pentru suflet, Jack Canfield şi Mark Victor Hansen, editura Adevăr Divin, 2012

Când mâncarea ţine loc dragoste, Geneen Roth, editura Trei, 2013

Mănâncă, roagă-te, iubeşte, Elizabeth Gilbert, editura Humanitas, 2008

Cele 5 răni care ne împiedică să fim noi înşine, Lise Bourbeau, editura Ascent, 2014

Inteligenţa emoţională, Daniel Goleman, editura Curtea Veche, 2008

5. Ieşi în oraş cu o prietenă

MărțișorPentru că martie este prin excelență luna femeilor, ai putea să ieşi în oraş cu o prietenă. Puteţi merge la o ceainărie, unde să savuraţi un ceai parfumat şi să depănaţi amintiri sau să puneţi la cale planuri de viitor. Puteţi merge la o plimbare în parc sau, de ce nu, la unul din numeroasele târguri care au loc în această perioadă.

Iată cele 5 variante pe care ţi le propun eu ca să te simţi răsfăţată la acest început de martie. Sunt la îndemână, îţi garantează o stare de bine prelungită şi, mai ales, nu te costă kilograme în plus.

Aşa că, alege şi tu un MĂRŢIŞOR ALTFEL!

Mulțumesc că ai ajuns până la finalul articolului. Părerea ta este importantă pentru mine, așa că aştept să-mi spui într-un comentariu tu ce mărţişor altfel ţi-ai ales.