iarna

Pentru că azi este Sfântul Nicolae, vreau să le urez „La mulți ani!” tuturor celor care poartă acest nume!

Sper că Moș Nicolae a venit cu ce e mai bun pentru fiecare dintre voi :). Astăzi, dă-mi voie să o fac și eu pe moșul și să scot din desagă câteva trucuri despre … mișcare.

Mișcarea este esențială în orice perioadă a anului: dacă îți dorești să slăbești devine indispensabilă, pentru că ajută la menținerea constantă a arderilor metabolice, iar dacă vrei să rămâi la greutatea actuală funcționează ca o garanție pe termen lung pentru o stare bună de sănătate. Şi, în plus, îţi spun un secret : chiar dacă te mai abaţi din când în când de la dietă, dacă faci mişcare în mod regulat, nu se cunoaşte pe cântar!

„De ce nu pot hiberna iarna, ca apoi să îmi reiau programul de mișcare odată cu venirea primăverii?”

Iarna este o perioadă a anului mai specială, ca sa nu spun chiar „dificilă”, în care frigul, dar și zilele scurte, în care ne bucurăm rar şi pentru puţin timp de lumina soarelui, ne lasă fără energie sau cu o stare de spirit nu foarte bună. Așadar, ai nevoie să îți crești atât nivelul de energie, cât și secreția de serotonină și de endorfine, iar pentru asta merită să faci constant mișcare.

Vezi aici care sunt cele mai importante beneficii ale mișcării!

Ne-am obișnuit să parcurgem sezonul rece cu gândul la detoxifierea de primăvară. Ştiai însă că mișcarea este cea mai bună formă de detoxifiere, care se ocupă şi de arderea caloriilor, înainte chiar să apuce să se depună?

Așa că, dacă te mişti iarna asta, ai toate șansele ca la primăvară să fii din start în forma perfectă pentru hainele lejere și frumoase care îți plac. Tot acum, se pot întâmpla minuni pentru aspectul tău: îți poți tonifia pielea și poți scăpa mai ușor de celulită. Click aici și află 5 tipuri de mișcare ce te scapă de celulită!

Nu te teme, pentru că nu încerc să te pregătesc pentru a alerga la maraton. Îți prezint în continuare 5 tipuri de activități fizice potrivite pentru sezonul rece. Pentru efect maxim de tonifiere şi scădere în greutate, alternează recomandările mele și ține cont să faci zilnic orice tip de mişcare îţi place şi simţi că ţi se potriveşte.

1. Fă excursii la sală de 3 ori pe săptămână!

Mersul la sală poate fi o experiență extrem de plăcută. Nu este necesar să mergi zilnic la sală, 3 zile pe săptămână pot fi suficiente, dacă faci mişcarea potrivită. Te sfătuiesc ca în prima săptămână să te obișnuiești cu locul și să testezi ce îți place cu adevărat.

Tu câte lucruri știi despre mișcare? Testează-ți cunoștințele!

Începe cu antrenamente moderate şi ca timp, şi ca intensitate. De exemplu, nu trebuie să îţi dai sufletul alergând pe bandă. Pentru început, montează banda la un unghi confortabil de înclinaţie şi mergi pe ea chiar şi la viteză minimă. Poți consuma astfel la fel de multe calorii ca la alergare, într-un timp mai lung ce-i drept, dar cu mai puțin efort.

Vezi aici câte calorii poți să arzi în 30 de minute de mișcare, în funcție de câte kilograme ai!

Crește progresiv eforturile. Poți trece de la mersul pe bandă la alergare, dacă te atrage acest tip de mișcare, sau te poți distra folosind bicicleta eliptică. Pentru variație, participă la cursuri mai ușoare de pilates sau yoga. Ultimul lucru pe care ți-l dorești este să te epuizezi sau să faci febră musculară, din cauză că astfel vei transforma mersul la sală într-o nouă sursă de stres.

Vezi aici ce îți recomand să mănânci înainte și după ce mergi la sală!

Dacă ai mai multe kilograme în plus și te temi de judecățile celorlalți, te sfătuiesc să uiţi de rușine! Ţine cont că lumea îi apreciază pe cei care fac mișcare, mai ales dacă sunt supraponderali!

2. Pune-ți sângele în mișcare de acasă!

Dacă ești la început și îți este totuși greu să faci mișcare în compania altor oameni, poți să găsești o mulţime de variante convenabile chiar la tine acasă. Dacă pur și simplu ți-e lene să mergi la sală (un sentiment omenesc foarte firesc, mai ales la minus 10 grade), poți rămâne acasă și poți profita de orice moment al zilei pentru activitățile fizice.

Vrei să fii mai activ dar nu știi ce să faci? Descoperă 9 strategii pe care să le adopți începând de azi!

Apelează la un canal de YouTube, la un DVD sau la o revistă cu un program complet de gimnastică. Sunt exerciții ușoare pe care poți să le faci acasă fără să deranjezi vecinii, timp de 10-15-30 minute pe zi.

Aprinde televizorul. Ia câteva obiecte de prin casă şi foloseşte-le pe post de gantere sau greutăţi în timp ce urmărești emisiunea ta preferată. Ponturi: două sticle de jumătate de litru pline cu apă pot deveni gantere, bidonul de apă sau un teanc de cărţi groase pot deveni greutăţi.

Încearcă activitățile body & mind, precum yoga, pilates sau streching, care combină exercițiile fizice cu respirația controlată, meditația și relaxarea. Îți poţi crea propria oază de wellness chiar în confortul casei tale! Mișcă-te pe muzica ta preferată în timp ce faci diverse treburi casnice sau urcă şi coboară scările blocului în care locuiești, în loc să iei liftul.

3. Transformă-ți pasiunea în cea mai bună sursă de bună dispoziție!

Dacă îți place să dansezi, nu aștepta invitații speciale la următoarele petreceri pe gustul tău, ci caută cursuri de dans contemporan, tango, zumba sau orice altceva te atrage. Mergi 2-3 ore pe săptămână și bucură-te de compania altor oameni care au aceeași pasiune, și de ce nu, aceeași stângăcie la început de drum.

Dansul este o experiență eliberatoare, moleculele fericirii își vor face apariția și vor stimula relaxarea şi bucuria. Pe măsură ce vei prinde pașii, vei putea crește treptat dificultatea mișcărilor, iar corpul tău va arde mai multe calorii într-un timp mai scurt.

4. Joacă-te mai mult!

Nu întâmplător jocurile sunt asociate cu perioada copilăriei pentru că sunt sinonime cu recreerea, veselia și creativitatea. Dacă ai mulți prieteni, dar atât de puțin timp pentru a-i întâlni de câte ori ai vrea, alegeți împreună care sunt jocurile de echipă care vi se potrivesc și jucați tenis, tenis de picior, ping-pong, baschet sau volei.

Află când este cel mai bine să faci mișcare!

Mintea va lua o pauză de la grijile vieții de zi cu zi, iar voi vă veți consolida prietenia, sau îţi vei face prieteni noi.

5. Alege kinetoterapia dacă ai probleme articulare!

De obicei, dacă ai probleme cu genunchii sau dureri de spate, ești tentat să te abții de la diverse activități fizice. Te sfătuiesc să mergi la un kinetoterapeut care să te înveţe să faci mișcările potrivite afecţiunilor tale. Îți va recomanda exerciții echilibrate, care să nu te solicite foarte intens și va continua să crească intensitatea lor la fiecare întâlnire, dar fără să-ți creeze niciun disconfort.

Odată ce vei învăța mișcările, le vei putea repeta acasă, în fața televizorului, sau chiar la birou. Vei lucra pe rând toate grupele de mușchi în funcție de condiția ta fizică.

Încă 2 secrete și ești pregătit să pleci în misiune!

  1. Mișcarea dă roade doar dacă este asociată cu o dietă echilibrată și sănătoasă. Evită să te răsplătești cu o porție generoasă de prăjituri după efortul fizic!
  2. Nu uita să bei apă ca să nu îți sabotezi antrenamentul! S-a demonstrat că deshidratarea la care te predispune mișcarea încetinește metabolismul şi te face să mănânci ulterior mai mult decât este nevoie. Adaugă în apa de băut minerale precum calciu și magneziu (tablete efervescente sau pliculețe), pentru a susține efortul muscular și recuperarea după antrenament. Dacă nu te simți în formă, dizolvă și o multivitamină efervescentă. Bea cel puțin 750 ml de apă îmbunătățită în acest fel înainte și după perioada de efort.

Îți garantez că îți va fi mai bine, orice tip de mişcare ai alege!  Şi nu spun asta din cărţi, ci pentru că am testat toate aceste trucuri pe pielea mea. Hai să spunem la unison „Sănătate, te iubesc!”.

Aş fi tare curioasă să aflu, de aceea te întreb : “Ţie ce tip de mișcare ți se pare potrivită pe timp de iarnă?”

comments