Aș vrea să încep articolul de astăzi cu o frază pe care le-o spun aproape tuturor pacienților mei:

Motivația te ajută să începi, dar obiceiurile te țin pe drum.

Motivația este foarte importantă în procesul de slăbit. Dar nu numai în slăbit. Ea este foarte importantă în orice ne propunem să facem, fie că acest lucru are legătură cu sănătatea, cu proiectele noastre personale sau cu cele profesionale. Motivația este cea care ne dă impulsul necesar pentru a începe un proiect de orice fel dar și cea care ne ajută în momentele grele.

Dar ce-ar fi motivația fără obiceiuri?

Atenție însă! Obiceiurile sunt o armă cu două tăișuri: ele pot lucra în favoarea dar și în defavoarea noastră.

Zmeura de AurObiceiurile rele îți pot submina eforturile și te pot chiar împiedica să-ți atingi ținta propusă. Obiceiurile alimentare nesănătoase, de exemplu, pe de o parte te îngrașă, iar pe de altă parte te împiedică să slăbești.

Obiceiurile bune sunt însă calea sigură către succes. Ele reprezintă una dintre cele mai importante resurse în drumul către atingerea obiectivului propus. Obiceiurile alimentare sănătoase, de exemplu, sunt cele care te țin pe drum într-o dietă, te ajută să corectezi din mers micile abateri și îți ușurează eforturile de a slăbit.

Unul dintre cele mai importante obiceiuri pe care este bine să ți le formezi într-o dietă este acela de a ține un jurnal alimentar. Despre ce este acesta și cum te ajută el în dietă, vreau să îți arăt în cele ce urmează.

Ce este un Jurnal Alimentar

postJurnalul alimentar este, așa cum îi spune și numele, un jurnal în care notezi tot ce mănânci, bei sau ronțăi pe parcursul unei zile. Poți să folosești o agendă, o aplicație pe telefon sau un jurnal electronic.

Orice ai folosi, ai grijă să notezi și numărul de pahare sau sticluțe de apă pe care le bei dar și câtă mișcare faci zilnic. Poți începe să-ți numeri pașii cu ajutorul unui pedometru.

Click aici și află 8 trucuri ca să bei mai multă apă!

Persoanele care înregistrează zilnic în jurnal ceea ce consumă se descurcă mai bine decât acelea care nu o fac: de aici rezultă faptul că un jurnal te duce spre succes.

Dacă eşti o persoană care refuză să îşi înregistreze efortul, sunt şanse să ai nevoie cel mai mult de asta.

Mai mult, ai fi surprins să afli ce beneficii poţi să ai din ţinerea unui jurnal. Sfatul meu este să încerci.

De ce să ții un jurnal alimentar?

  • Devii conştient de ceea ce mănânci

Poate că te gândeşti „sigur că ştiu ce mănânc”. Dar nu îţi aminteşti numărul exact de biscuiţi sau bomboane consumate sau cât lapte torni într-un castron cu cereale.

Astea sunt calorii de care uiţi uşor, uneori doar pentru că pur şi simplu nu le dai importanţă.

  • Îţi este clar când şi de ce mănânci

Vei observa că mănânci poate cel mai mult între cină şi ora de culcare.

Unii oameni mănâncă atunci când au anumite sentimente (de teamă, anxietate etc.), iar alţii îşi dau seama că mănâncă în timpul altor activităţi ca privitul la TV.

Click aici și află 6 strategii ca să nu te mai refugiezi în mâncare!

Te ajută mult în schimbarea obiceiurilor să cunoşti cum, când şi de ce mănânci.

  • Creşte controlul tău asupra lucrurilor pe care le mănânci

SărbătoriEste important să ştii în fiecare moment al zilei cum stai cu ingestia de calorii, pe principiul „Ai grijă pe ce îţi cheltuieşti caloriile”. Asta te ajută să îţi dai seama dacă îţi poţi permite să mănânci anumite alimente la un moment dat sau pur şi simplu ar fi mai bine pentru silueta ta să le laşi pe mâine. Alegerile sunt mult mai uşoare dacă ai această informaţie.

Click aici și află cum recunoști caloriile bune!

  • Înveţi să nu disperi

Este posibil ca, la un moment dat pe parcursul dietei, să observi că nu mai slăbeşti la fel de bine ca la început. Cele mai multe persoane, după câteva zile de „stagnare” ponderală se descurajează şi tind să abandoneze dieta. Reevaluarea jurnalului alimentar şi a activităţii fizice, a orelor de masă şi a compoziţiei acestora te poate ajuta să-ţi dai seama unde apar micile nereguli sau abateri care te ţin pe loc ori poate este un semn că este necesar să-ţi ajustezi dieta şi modul în care faci mişcare.

Ți se pare complicat să te descurci de unul singur? Nu ezita să apelezi la ajutor! La KiloStop avem diete eficiente și medici care știu să te asculte și să te însoțească până când reușești.

Dacă ești o persoană care învață prin experiențe transformaționale pe termen scurt, pentru tine am creat contextul ideal în care să se întâmple asta: KiloStop Total Transformation Retreat. Aici ne vei găsi pe mine și pe colegii mei, Cristian Panaite, Cristian Olteanu și Alexandru Marcu gata să te ajutăm să faci primii pași în noua ta viață.

comments