Cum faci diferența între foame și poftăCea mai frecventă confuzie pe care o poți face atunci când cedezi unei pofte este cea între senzația de foame emoțională și senzația de foame fizică. Cele două senzații seamănă extraordinar de mult, dar nu sunt unul și același lucru.

Hai să vedem împreună cum le diferențiem!

 Diferența dintre foame și poftă

  • „Stomacul-fantomă” – foamea emoţională – este localizat “deasupra gâtului”. Nevoia imperioasă de a mânca începe din gură, unde doreşti să simţi un anumit gust, şi persistă în creier: te gândeşti numai la alimentul dorit.

  • Foamea emoţională apare brusc. Cu un minut în urmă, nici măcar nu te gândeai la mâncare, iar acum te chinuie deja foamea îngrozitoare şi simţi că trebuie neapărat să mănânci.

  • În contrast cu foamea emoţională, foamea fizică apare treptat şi persistă. Corpul tău îţi oferă progresiv indicii că ţi-e foame, precum gol în stomac, zgomotele din stomac sau o ameţeală uşoară. Dacă nu este satisfăcută, senzaţiile persistă, eventual se accentuează.

  • Pofta apare de obicei în situaţii neplăcute şi nu suportă nicio amânare.

    Click aici dacă vrei ca Dr. Laura Ene și echipa KiloStop să te ajute să slăbești!

  • Spre deosebire de foamea din stomacul „fantomă”, foamea fizică este răbdătoare. Senzaţiile te îndeamnă să mănânci în curând, dar nu te forţează să mănânci chiar atunci, pe loc, mai ales dacă eşti în miezul unei activităţi importante.

  • Pofta cere un anumit tip de aliment şi nu va fi satisfăcută de nimic altceva. Vrei neapărat ciocolată, bomboane sau alte dulciuri, foietaje, pizza sau alte produse de fast-food. Nici un alt aliment nu îţi va potoli foamea emoţională.

  • Spre deosebire de încăpăţânata foame emoţională, foamea fizică dispare discret după ce corpul primeşte suficientă hrană şi reapare câteva ore mai târziu. Scopul ei principal este furnizarea de energie organismului şi este urmată de o stare de bine, pe când pofta este urmată de sentimente de vină şi regret

Cu cât diferenţiezi mai repede cele două senzaţii de foame – emoţională şi reală, cu atât mai uşor îţi va fi să-ţi înţelegi comportamentul legat de pofte şi să-l controlezi.

În primul rând, foamea reală apare treptat, pe când cea psihologică apare imediat şi te cuprinde rapid.

Mai mult decât atât, senzaţia de foame poate fi confundată adeseori cu cea de sete aşadar, atunci când simţi că ai o poftă, mai întâi bea un pahar cu apă. Dacă pofta trece, înseamnă că erai deshidratat… dacă nu, înseamnă că îţi este cu adevărat foame.

În al doilea rând, senzaţia de saţietate se instalează lent dacă vorbim despre o foame reală.

În schimb, în cazul celei psihologice, ne dăm seama că ne-am săturat abia după ce am mâncat mult mai mult decât ne trebuia şi ne simţim foarte plini.

Pofta sau foamea emoţională nu este duşmanul tău. Este un semnal de alarmă care îţi arată că trebuie să înţelegi mai bine atitudinea ta faţă de mâncare şi să faci o schimbare.

Obişnuieşte-ţi corpul şi mintea să-şi ia energia de care are nevoie cu adevărat, la momentul potrivit.

Mulțumesc că ai ajuns până la finalul articolului. Părerea ta este importantă pentru mine, așa că lasă un comentariu aici sau adresează-mi o întrebare.

comments