Toamna este anotimpul ideal pentru conservarea alimentelor. Iar una din metodele tradiționale pentru conservarea fructelor este prepararea lor sub formă de gem. Așa că astăzi vreau să-ți dezvălui o rețetă de gem fără zahăr.

Gemul fără zahăr este mai puțin caloric decât cel preparat în mod tradițional. Atenție însă la cantitatea pe care o consumi! Chiar dacă nu conține zahăr adăugat, asta nu înseamnă că nu conține zahăr concentrat, adică cel din fructe.

Citește și 5 capcane alimentare care îți pot ruina dieta!

Gem fără zahăr

gemSe aleg fructele foarte bine coapte, se pun într-o oală încăpătoare și se toarnă apă peste ele cât să le acopere.

Se așază pe foc pentru a le fierbe la temperatura cea mai joasă posibilă pe aragaz.

Pentru plită electrică, setează nivelul 1. Se amestecă frecvent cu o lingură de lemn pentru a fi siguri că nu se lipește de fundul cratiței.

Când amestecul este fiert bine și devine omogen, se pune în borcane de sticlă. Pentru a se păstra mai bine peste iarnă există 2 metode:

  1. După ce umpli borcanele, pune-le fără capace în tava de cuptor. Setează cuptorul la foc minim și lasă-le până prind o crustă uscată la suprafață.
  2. După ce umpli borcanele, fixează capacele bine. Întoarce borcanele cu fundul în sus și lasă-le să se răcească așa. Abia când sunt reci întoarce borcanele în poziție normală și depozitează-le unde dorești.

Este bine de știut că, după deschidere, borcanul de dulceață sau de gem trebuie consumat în 2-3 zile maximum și ținut în frigider, deoarece, neavând zahăr și conservanți, mucegăiește rapid.

Dacă ți se pare prea acru, poți adăuga Stevia în momentul consumării gemului.

Ca să previi îngrășarea, ai grijă ca, atunci când consumi gem, să îl incluzi în bugetul tău zilnic de calorii. De asemenea, îți recomand să îl mănânci dimineața sau la o gustare, nu mai târziu de ora 18.00.

Poftă mare și nu uita: mănâncă inteligent și cu plăcere!