Pentru că suntem în post, astăzi ți-am pregătit o rețetă tocmai bună pentru prânz: Musaca de cartofi cu soia. O porție are 381 de Calorii și toți nutrienții de care corpul tău are nevoie pentru a fi plin de energie toată ziua. În plus, 38 de studii controlate asupra soia şi bolilor cardiace au arătat că soia este cu certitudine eficientă în îmbunătăţirea colesterolului.

Citește aici: Este regimul vegetarian pentru oricine?

Musaca de cartofi cu soia

O porție conține: 381 Calorii, 58 g Glucide, 23 g Proteine, 6 g Lipide, 8 g Fibre

soiaIngrediente pentru 4 porții

  • Cartofi (800 g)
  • Granule de soia (120 g)
  • Lapte din soia (200 ml)
  • Ciuperci albe (400 g)
  • Roşii proaspete (400 g)
  • Suc de roşii (400 ml)
  • Ceapă albă (120 g)
  • Ulei de măsline (20 ml/ 4 linguriţe)

Condimente: Piper negru proaspăt măcinat, Rozmarin, Boia, Sare, Usturoi

Mod de preparare

  1. Se pun la fiert cartofii în apă pentru aproximativ 20 de minute, după care se scurg şi se pisează pentru a se forma un piure, completându-se cu lapte de soia până capătă consistenţa dorită. Se asezonează cu sare.
  2. Se taie ciupercile felii.
  3. Soia se pune în apă fierbinte, iar după ce se umflă se scurge de apă.
  4.  Se toacă ceapa şi se pune pe foc într-o oală împreună cu uleiul, usturoiul pisat şi ciupercile feliate. După aproximativ 4 minute, se adaugă granulele de soia scurse de apă, sucul de roşii, condimentele şi sare după gust.
  5. Se lasă pe foc circa 15 minute, până capătă o consistenţă mai densă.
  6. Se unge un vas de yena cu puţin ulei de măsline. Se aşază un rând de piure, peste el amestecul de soia cu ciuperci, apoi un alt rând de piure.
  7. Se decorează cu roşia tăiată felii, apoi se introduce în cuptorul preîncins pentru 2030 de minute.

Musacaua de cartofi cu soia este un prânz pe care îl găsești în cartea de rețete KiloStop Green, special concepută de mine și colegii mei pentru persoanele vegetariene sau care țin post.

Cartea conține 84 de combinații inedite, fiecare dintre rețete fiind echilibrată din punct de vedere nutrițional și conținând toate principiile nutritive, în proporții optime pentru sănătatea ta. Este practic o dietă de 3 săptămâni, tocmai bună să te ajute să dai jos câteva kilograme înainte de Paște.

În cartea de rețete KiloStop Green vei găsi:

– 21 rețete de mic dejun pe bază de legume, soia, cereale integrale, fructe, semințe și fructe oleaginoase (nuci, alune, migdale) care îți oferă suficiente fibre, dar și energia necesară începutului de zi;

– 21 gustări, bogate în vitamine, minerale și antioxidanți prin conținutul ridicat de fructe și legume, care îți revigorează organismul;

– 21 rețete pentru prânz pe bază de legume, leguminoase și soia, care îți oferă proteine de origine vegetală de calitate superioară;

– 21 rețete pentru cină, cu ajutorul cărora descoperi modalități savuroase de asociere a legumelor astfel încât să obții sațietate, chiar și cu puține calorii.

Facebook Comments