frigider

Astăzi vreau să îți propun o activitate care necesită un pic de mișcare, dar care nu prin exercițiu fizic te va ajuta să te desparți de caloriile nedorite. Rezervă-ți 20 de minute pentru operațiunea „Frigiderul la control” și pregătește-te și pentru sequel-ul „Cămara la control”. Nu trebuie decât să deschizi ușa de la frigider, să te așezi în poziția „scăunelul” (nu te lași complet pe vine, deci îți lucrezi astfel și mușchii picioarelor și fesierii), după care să faci câteva curse cu alimentele nepotrivite către coșul de gunoi. Nici nu îți dai seama de câte calorii inutile te va scuti această activitate!

Atenție, nu mă refer la mâncărurile gata preparate uitate pe vreun sertar, în spate, și acoperite de mucegai, pe care oricum le-ai fi aruncat. Mă refer la acele alimente apetisante, care nu și-au depășit încă termenul de garanție, dar care au multe de ascuns: calorii goale, grăsimi trans și cantități mari de zahăr. Dacă păstrezi aceste alimente în frigider sau în congelator, șansele lor de a ajunge să îți îngroașe depozitele de grăsime cresc invers proporțional cu șansele tale de a face alegeri sănătoase.

1. Trio-ul ketchup, maioneză și dressing pentru salată

Știai că o sticlă aparent inofensivă de ketchup conține până la un sfert zahăr? 4 grame la o lingură, mai exact. O lingură de maioneză are aproximativ 110 Calorii. Poate că sosul pentru salată este cremos și îmbogățește gustul oricărui amestec de legume, dar este adesea bogat în grăsimi. Iar dacă are conținut scăzut de grăsimi, recuperează la capitolul zahăr, sare și îndulcitori artificiali, plus ingrediente pe care trebuie să le cauți într-o carte de biochimie ca să înțelegi ce reprezintă.

Click aici și află ce alte alimente sunt adevărate capcane la dietă!

Alternativa: câteva pufuri de ulei de măsline din recipientul-spray, sare de mare și o lămâie stoarsă. Îți vor revigora salata într-un mod simplu și delicios. Ca sos pentru sandvișuri, apelează cu încredere la muștar: o lingură nu depășește 15 Calorii.

2. Sucurile acidulate și apa tonică

Deși par nevinovate, sucurile nu sunt nici pe departe rudele apropiate ale apei și nu servesc scopului tău de a avea un organism bine hidratat. Sunt încărcate cu calorii goale pentru că pur și simplu nu au nicio valoare nutritivă.

Și tu uiți să te hidratezi în timpul zilei? Iată 8 trucuri care să te scoată din impas!

Chininei care îi conferă apei tonice specificul gust amar i se adaugă o cantitate importantă de zahăr, astfel că o sticlă poate ajunge la 124 de Calorii. Vestea bună este că nu le vei putea bea dacă nu te tentează când deschizi frigiderul.

Alternativa: o limonadă din 2 lămâi sau lime și o linguriță de miere.

3. Mezelurile

Carnea procesată nu lasă foarte multe dubii în privința efectelor nocive pe care le are asupra organismului, fiind asociată de nenumărate studii de specialitate cu cancerul colorectal și cancerul de stomac.

Click aici și află cum ne distrug E-urile sănătate și cum ne fac să mâncăm mai mult!

Evită așadar crenvurștii, salamurile, șunca presată.

Alternativa: pieptul de curcan condimentat și preparat la cuptor, lăsat la răcit și tăiat feliuțe apoi. Este minunat pentru orice sandviș și extrem de delicat cu dieta.

4. Cartofii congelați și pizza congelată

Este bine știut că oricine rezistă cu greu la provocarea „Vreți și o porție de cartofi prăjiți alături?” atunci când comandă o friptură. Așa că nu îți îngreuna viața găzduind în frigider o astfel de sursă hipercalorică. Nici pizza congelată nu se lasă mai prejos, ajungând până la aproape 2.000 de Calorii, compuse dintr-o mulțime de grăsimi saturate.

Alternativa: spanacul și alte legume congelate, pentru care inima și talia îți vor mulțumi

5. Iaurturile cu fructe

Iaurturile cu căpșuni, afine, zmeură, piersici sau chiar aromă de vanilie pot părea o invitație la o gustare light, dar adevărul este că aceste preparate înoată în zahăr.

Alternativa: un iaurt simplu, amestecat cu fructe de sezon proaspete. Vei obține mai puțin zahăr, mai multe fibre și considerabil mai multe substanțe nutritive.

6. Înghețata gourmet

Știi despre ce vorbesc: cutiuțele mici cu arome creative, dar și cu cantități de grăsimi și zahăr… cu nemiluita.

Alternativa: iaurtul simplu cu fructe de pădure proaspete, la care poți să adaugi și granola, pe care ți-l recomandam mai sus.

Profită de orice ocazie pentru a le spune „Adio”, fără regret, alimentelor hipercalorice și nocive, pentru a putea să îți păstrezi fidelitatea față de motto-ul „Sănătate, te iubesc!”.

Ție la ce alimente gustoase, dar dăunătoare, îți este cel mai greu să renunți?