Există alimente care îngrașă foarte mult chiar dacă sunt consumate în cantități mici. Două linguri de ulei, de exemplu, echivalează cu o cină generoasă. 

“ … Nu știu ce se întâmplă cu mine, nu mănânc aproape nimic toată ziua și cu toate astea mă îngraş văzând cu ochii … Mă îngraş și de la un pahar cu apă … ”

Îți sună cunoscut? Aceste replici sunt frecvente printre cei care vor cu adevărat și chiar se străduiesc să slăbească, doar că înțeleg greșit cum funcționează cu adevărat corpul uman. Nu mănâncă nimic toată ziua – adică nimic care să însemne mâncare adevărată, consistentă, hrănitoare și sățioasă – ci doar ronțăie covrigi, covrigei, alune, biscuiți, produse de patiserie, cofetărie, etc … eventual beau sucuri în loc de apă. Nu fac altceva decât să mănânce o mulțime de calorii goale, lipsite de nutrienți care se depun rapid sub formă de grăsime …

Top 5 alimente care îngrașă

1. Ulei de orice fel

Alimente care îngrașă

  • Indiferent ce tip de ulei alegi, îngraşă la fel de tare! Orice tip de ulei are același număr de calorii – adică 900 /100ml.

  • Nu prăji nimic în ulei. Adaugă uleiul la finalul preparării. Gătește la abur, la grătar, pe teflon sau la cuptor pe hârtie de copt.

  • Folosește uleiul cu lingurița sau cu spray-ul. Adaugă la salată 3-4 pufuri iar la mâncarea gătită 1 lingură la 1 Kg

2. Unt, maioneză, margarină, sosuri

Alimente care îngrașă

  • Conțin grăsimi rele care cresc colesterolul și trigliceridele. Conțin multă sare, care poate crește tensiunea arterială.

  • Variantele light nu sunt nici ele cea mai bună alegere. Alege mai degrabă brânză proaspătă degresată cu ierburi aromate.

  • Maioneza clasică are 600-700 Cal/100g. Prepară-ți propria maioneză sau sos dietetic din iaurt degresat, muștar și condimente aromate.

3. Semințe și oleaginoase

alimente care îngrașă

  •  Conțin grăsimi nesaturate de calitate, care scad colesterolul, ai însă grijă la cantitate ca să-ți menții greutatea : 15–20 g de nuci, alune, migdale sau seminţe de orice fel înseamnă 100 Calorii

  • Consumă-le crude pentru a beneficia de proprietățile lor curative. Prin prăjire îşi pierd grăsimile bune și devin chiar nocive.

  • Sunt un înlocuitor excelent pentru o gustare sățioasă și energizantă. Se potrivesc în orice moment al zilei, ca gustare între două mese principale, alături de fructe proaspete.

 4. Dulciuri, produse de patiserie și ronţăieli

Alimente care îngrașă

  • Zahărul acționează la nivelul sistemului nervos uman ca un drog, de aceea nevoia de zahăr este o dependenţă reală.

  • Atenție la capcanele de pe rafturile de alimente și dulciuri dietetice! Citește întotdeauna etichetele alimentelor! Toate dulciurile, produsele de patiserie și cofetărie, covrigeii, biscuiţii şi toate ronţăielile, indiferent dacă scrie pe ambalaj că sunt dietetice, au peste 400 Calorii/100g

  • Alege gustări dulci și sănătoase, din fructe proaspete sau uscate, pentru a renunța treptat la zahărul concentrat.

 5. Brânzeturi fermentate

Alimente care îngrașă

  • Brânza maturată, caşcavalul şi brânzeturile franţuzeşti au mai multe calorii pe 100 g decât carnea slabă. Nu mă crede pe cuvânt, mergi şi cercetează etichetele produselor din hipermarket. Vei constata că toate brânzeturile fermentate au peste 300 Calorii/100g.

  • Salata de roșii cu telemea NU este o alegere cu puține calorii. Folosește brânzeturile grase rase peste salate, pentru a da impresia de volum, cu mai puţine calorii.

  • Alege sortimentele de brânzeturi degresate și combină-le neapărat cu legume verzi cu fibre care reduc absorbția grăsimilor.

Începe chiar de azi să fii mai atent/ă la calitatea şi cantitatea alimentelor pe care le consumi. Citeşte etichetele alimentelor şi alege să fii zgârcit/ă cu bugetul tău zilnic de calorii, indiferent că vrei să slăbeşti sau doar să te menţii.

O dietă de slăbire poate fi sățioasă și cu gust fără să conțină mii de calorii din cele mai hipercalorice alimente existente. Înlocuirile inteligente în dietă o pot “ușura” zilnic de sute de calorii inutile și pot promova astfel pierderea în greutate, iar tu vei simți imediat efectele secundare benefice a unei alimentații corecte asupra sănătății și bunei dispoziții.

Mulțumesc că ai ajuns până la finalul articolului. Părerea ta este importantă pentru mine, așa că lasă un comentariu aici sau adresează-mi o întrebare.