Ți-ai făcut testul de luni și ai aflat că și tu mănânci senzorial și că simțurile cele mai „vinovate” de acest lucru sunt văzul și mirosul? Iată care sunt soluțiile pe care ar trebui să le aplici chiar de azi, ca să nu te mai laşi păcălit de ele.
Click aici ca să faci testul mâncatului senzorial!
Cum ne influențează văzul alegerile alimentare
Atributele vizuale ale unui produs precum forma, culoarea şi modul de prezentare, joacă un rol important în succesul comercial şi ne pot convinge sau nu să alegem mâncarea.
Industria alimentară ține foarte mult cont de aceste aspecte vizuale.
Pentru ca un produs să fie cumpărat şi consumat, el trebuie să corespundă aşteptărilor noastre. De aceea un sirop de mentă sau o acadea de lămâie, care în mod natural nu au nicio culoare, sunt artificial colorate în verde şi respectiv galben.
Click aici dacă vrei ca eu și echipa KiloStop să te ajutăm să slăbești!
Cum faci mâncarea mai atractivă vizual
Arta creşterii atractivităţii alimentelor prin coloranţi nu este o practică nouă. În antichitate, romanii de exemplu, foloseau şofran pentru a-şi colora mâncarea într-un galben pozitiv şi liniştitor.
- Folosește și tu condimente aromate colorate (ca de exemplu curry, boia) pentru a da gust şi culoare deosebită mâncării. Renunţă însă la alimentele procesate, colorate artificial, pentru că nu sunt naturale şi nicidecum sănătoase!
- Alege să te răsfeţi în fiecare zi şi la fiecare masă principala dintr-un curcubeu de culori alcătuit în principal din legume şi fructe proaspete! Bucură-te de cât mai multe culori în farfuria ta! Aşa vei şti că mănânci variat și că îți asiguri necesarul zilnic de vitamine şi minerale.
Cum ne influențează mirosul alegerile alimentare
Misterios, intuitiv şi instinctiv, mirosul este cel mai vechi simţ al organismelor vii. Se pare că anumite mirosuri rămân imprimate în memoria noastră încă din copilărie şi deseori ne trimit cu mintea în amintiri îndepărtate, prin evocarea unor emoţii puternice şi rememorarea rapidă a unor situaţii.
Acest efect asupra memoriei subconştiente şi emoţionale joacă un rol important în alegerea hranei prin miros. În decursul vieţii noastre, multe produse pot fi respinse sau apreciate pe baza mirosului lor.
Simţul mirosului oferă însă informaţii puternice mai ales în momentul mâncatului efectiv. Asta se întâmplă prin înregistrarea de “arome”, atunci când percepţia mirosului se combină cu gustul.
Mirosul se înregistrează datorită moleculelor transportate prin vapori. Substanţele calde sau fierbinţi au un miros mai puternic decât cele reci, din cauza faptului că volatilitatea din mâncare creşte odată cu temperatura. Mestecatul ajută la încălzirea mâncării reci şi, deci, poate potenţa mirosul. Îngheţata, de exemplu, are un miros slab, dar odată ajunsă în gură poate cauza senzaţii intense de arome.
Click aici dacă vrei ca eu și echipa KiloStop să te ajutăm să slăbești!
Soluții pentru a folosi mirosul în favoarea ta
Potrivit unor neuropsihologi, percepţia gustului se datorează 90% receptorilor olfactivi şi doar 10% papilelor gustative. Mirosul este unul dintre simţurile cele mai susceptibile la oboseală şi adaptare. Dacă ne aflăm într-un loc cu miros puternic, de exemplu, sensibilitatea noastră la miros va fi rapid diminuată. Acelaşi efect poate fi produs de folosirea în exces a deodorantului, parfumului şi aromelor artificiale din mâncarea industrială.
- Alege să miroşi pe îndelete mâncarea, să te bucuri de aroma ei cât mai mult! Mâncarea, chiar dacă este de dietă, merită să fie aromată, dar nu prăjită! Condimentează mâncărurile cu ierburi aromate din plin!
- Iar dacă simţi nevoia acută să mănânci o prăjitură, atunci când nu e momentul potrivit pentru asta, miroase un colţ de batistă stropit cu parfumul preferat. O altă soluție este să inhalezi dintr-un recipient cu esenţă de vanilie. Te asigur că îţi va bloca pe loc pofta de dulce!
Mulțumesc că ai ajuns până la finalul articolului. Până vineri, când îți voi vorbi despre cele mai eficiente tehnici pentru reducerea mâncatului senzorial, nu uita: mănâncă inteligent și cu plăcere!