miscare

Americanii le numesc „New Year resolutions” și putem spune că de la ei am împrumutat și noi moda listelor și interesul pentru dezvoltare personală. Ceea ce este minunat. Așadar, fie că le considerăm „obiective”, „planuri” sau „dorințe”, fiecare dintre noi are un set de lucruri pe care își dorește să le schimbe sau să le îmbunătățească în noul an.

Ne-am acordat timpul necesar pentru a ne reveni din amorțeala sărbătorilor și am intrat cu drepturi depline în 2019. Deci este momentul să trecem la treabă! Pentru că știu că „să fac mai multă mișcare” este una dintre dorințele cel mai des întâlnite, am pus cap la cap un plan de bătaie… imbatabil. Nu ai timp pentru sala de gimnastică? Nicio problemă. Niciunul dintre sfaturile de mai jos nu presupune să-ți faci abonament la sală.

Exercițiile pe care le poți face chiar la birou

 Încearcă să faci stretching!

Corpul tău îți va mulțumi dacă, în timpul zilei de lucru, îl vei răsfăța cu câteva reprize de stretching. Cu condiția să faci treptat mișcările atunci când îți întinzi brațele și picioarele. Și să nu îți forțezi încheieturile până la punctul în care să nu mai poți de durere. Acest tip de exerciții ușoare înlesnește circulația sângelui și îți dezvoltă flexibilitatea.

 Tensionează-ți mușchii!

Iată încă o idee pe care o poți pune în aplicare la birou. Un exemplu ușor: Încordează mușchii stomacului timp de 3 până la 10 secunde. Repetă de 4 ori. Colegii nu vor avea nici cea mai mică idee că tu te tonifiezi în timp ce vorbești la telefon. În plus, aceste exerciții ajută la scăderea tensiunii arteriale.

Descoperă aici care sunt momentele din timpul zilei când este cel mai bine să faci mișcare!

Lucrează din mers!

Se întâmplă adeseori să fii în situația în care trebuie să îi trimiți un e-mail unuia dintre colegii de firmă sau chiar de birou. Oprește-te înainte de a deschide o fereastră nouă de mesaj și… invită-l la o plimbare prin birou, pe coridoare, la alte etaje din clădire etc. Este o modalitate de a-ți cultiva relațiile bune cu colegii și te ajută să te dezmorțești. Dacă faci asta de câteva ori pe zi, vei constata cu surprindere cât de mulți pași va înregistra pedometrul sau aplicația ta de pe telefon.

Mergi pe scări!

Într-un singur minut de urcat scările, o persoană de 75 de kilograme arde 10 Calorii, în comparație cu 1,5 Calorii pe care le consumă cineva care ia liftul. Dacă lucrezi la etajul 20, nu trebuie să te forțezi să urci 20 de seturi de scări deodată, pentru că s-ar putea să nu mai fii tentat să repeți experiența și a doua oară. Ia liftul până la etajul 15 și urcă pe scări doar ultimele 5 etaje. Crește zilnic numărul de etaje urcate pe jos. Și calcă pe fiecare scară pe rând, arzi mai multe calorii așa decât dacă ai urca din doi în doi.

 Ocaziile de mișcare ivite pe drumul spre casă

Parchează mai departe!

Fie că te duci sau te întorci de la birou, că mergi la magazin sau oriunde altundeva, parchează puțin mai departe de destinația ta exactă. Îți va fi mai ușor să găsești un loc de parcare – ceea ce echivalează cu mai puțin stres – și vei face mișcare mergând pe jos.  Utilizează transportul public!Economisește benzină și câștigă 15 minute de mișcare zilnică renunțând de câte ori este posibil la mașina personală. Așa, va apărea ocazia de a merge pe jos până și de la stații. Nu de puține ori, vei fi nevoit să faci câte un sprint pentru a prinde autobuzul sau metroul.  Foarte interesant! Doar 3 sprinturi de 20 de secunde, cu o pauză de 2 minute între ele, pot fi la fel de eficiente ca 50 de minute de jogging moderat. Asigură-te că ți-ai făcut mai întâi încălzirea și condimentează-ți diminețile sau weekendurile cu câte o repriză-fulger de mișcare.

Click aici și află care sunt cele 5 tipuri de mișcare care te ajută să scapi de celulită!

Cum poți face mișcare acasă și în jurul casei

Profită de… ziua de gunoi!

Dacă tot te îmbraci ca să duci gunoiul, profită de ocazie pentru a da o tură în jurul blocului sau al casei. Odată ce ai ieșit afară, îți va fi la îndemână să transformi această experiență într-o plimbare în bună regulă prin cartier. Dacă te întorci și cu două plase de fructe și legume, deja crește efortul fără măcar să fi simțit că ai făcut mișcare. Găsește și alte pretexte similare pentru a merge cât mai mult pe jos.

Scoate-ți copilul sau cățelul la plimbare!

Pentru tine îți vine mai greu să te urnești de pe canapea, când și-așa ai prea puțin timp liber. Dar cei mici sau animalele nu gândesc lucrurile în aceeași termeni și își cer dreptul la distracție. Bebelușul tău se va distra de minune dacă dați ture rapide cu căruciorul. Copiii mai mari vor fi fericiți să te implici și tu în jocurile lor din parc. Iar cățelul nu își dorește să iasă afară numai pentru a-și face nevoile. Dimpotrivă, ar fi super încântat să alergați în tandem.

Nu te da înapoi de la treburile casnice!

Partenerul sau partenera ta îți vor fi recunoscători de îndată ce te vei învârti ca un titirez prin casă sau prin curte. De ce? Pentru că asta înseamnă că vei bifa multe dintre sarcinile din gospodărie. Poți face curățenie, poți repara diverse lucruri sau poți da sârguincios zăpada.

Click aici și află ce să mănânci înainte și după ce faci mișcare!

Uită-te la televizor!

Ciudat îndemn… sunt sigură că asta vei gândi. Dar uitatul la televizor nu este musai echivalent cu statul pe canapea cu un castron imens de înghețată în brațe. Poți face câteva exerciții cu greutățile improvizate din sticle cu apă de 0.5 litri sau poți merge pe bicicleta mecanică pe care altminteri s-ar mai așterne praful și anul acesta. Așa, vei urmări emisiunea preferată și vei arde calorii în același timp.

În completarea dietei, mișcarea susținută te poate ajuta să îți păstrezi fidelitatea față de motto-ul nostru „Sănătate, te iubesc!”.