2018

Fiecare început, cum este Anul Nou, poate fi transformat într-un vector al schimbării. Nu întâmplător, alegem să ne proiectăm pe 1 ianuarie toate așteptările și dorințele: „de la 1 ianuarie mă apuc să țin dietă”, „de la 1 ianuarie îmi schimb jobul”, „de la 1 ianuarie voi face sport” și câte și mai câte.

Schimbarea nu este ușoară în niciun context și mulți sunt cei care se dau bătuți pe parcurs, abandonându-și scopurile. De aceea, îți propun să reduci presiunea pe care o pui pe prima zi din ianuarie și să te gândești la 10 lucruri pe care ai vrea să le schimbi treptat, pe tot parcursul lui 2018. Nu tergiversa, ci stabilește-ți ținte realiste și lucrează constant la îndeplinirea lor.

Un pont important: identifică o motivație personală puternică pe care să o asociezi fiecărei rezoluții – te va ajuta să rămâi pe drumul ales.

Decalogul meu pe 2018

  • Să mă bucur mai mult de oamenii dragi din viața mea. Asta înseamnă că va trebui să îmi organizez programul în așa fel încât să petrec mai mult timp alături de familie și de prieteni. Sunt conștientă că vor citi cuvintele mele și se vor asigura că îmi respect promisiunea.
  • Să dorm 8 ore pe noapte. Un organism odihnit și relaxat are mai multe șanse să bifeze cele 10 rezoluții în forță. Vezi aici ce riști dacă nu dormi suficient!
  • Să îmi dedic o zi pe săptămână doar mie și lucrurilor dragi sufletului meu. Recunosc, în 2017 nu am reușit să îmi rezerv atâtea zile libere cât aș fi avut nevoie, dar cred că trebuie să fim la fel de serioși cu relaxarea cum suntem și cu munca, altminteri se golește rezervorul de energie. Click aici și află cum să combați stresul care te îmbolnăvește!
  • Să beau minim 2.5 litri de lichide pe zi. Hidratarea mă menține în formă, detoxifiază organismul, ajută digestia și limpezește chiar și gândurile. Află 8 trucuri ca să bei mai multă apă!
  • Să nu mai mănânc carne 3 zile pe săptămână. Am ales deja zilele de luni, miercuri și vineri, ca să fie mai ușor să îmi organizez dieta.
  • Să fac sport în mod constant, de 3 ori pe săptămână. Dacă statul pe scaun la birou sau mersul cu mașina ar fi sporturi olimpice, cu toții am fi campioni. Descoperă aici beneficiile mișcării!
  • Să citesc minim 2 cărți pe lună. Cititul mă deconectează de la vârtejul vieții de zi cu zi și mă ajută să îmi pun ordine în gânduri, să visez şi să mă relaxez deopotrivă. Pe lângă faptul că îmi îmbogățește cunoștințele, pentru mine funcționează şi ca o formă de meditație.
  • Să mă implic în acțiuni de voluntariat și ajutor umanitar. Nu îmi propun să revoluționez lumea, dar cred cu tărie în puterea gesturilor mici care pot avea consecințe fantastice dacă se îndreaptă în direcția potrivită.
  • Să organizez grupuri de suport și educație nutrițională pentru pacienții cu boli cronice, precum cancer, diabet sau boli de inimă. Menirea mea ca medic se întinde dincolo de stabilirea unui diagnostic și de recomandarea unui tratament. Sprijinul necondiționat și căldura umană pot face minuni în cazul pacienților aflați în suferință.
  • Să cresc gradul de educație nutrițională în școli, licee și instituții prin organizarea de cursuri, conferințe și workshopuri de nutriție. Educația este una dintre bazele esențiale pentru o schimbare durabilă în societate, în lupta cu obezitatea și bolile provocate de această adevărată epidemie care nu a ocolit nici țara noastră.

A unsprezecea rezoluție rămâne o constantă a vieții mele. Îmi doresc să pot spune în fiecare zi, în fiecare moment, din toată inima: „Sănătate, te iubesc!”.

Tu în ce domeniu al vieții îți dorești să faci cele mai multe schimbări în 2018?

comments