îmbătrânești prematur

Am spus în mai multe rânduri că nu promovez un stil de viaţă sănătos ca fiind garanţia unei tinereți fără bătrânețe. Obiectivul este să ai o viață de calitate şi să fii în cea mai bună formă posibilă pentru vârsta ta, pentru a te putea bucura de cât mai multe activități care îți fac plăcere.

Dar… există totuși câteva trucuri care te pot ajuta să îți menții prospețimea și frumusețea la orice vârstă. În articolele anterioare, ți-am prezentat alimentele care vin în sprijinul pielii, părului, unghiilor și tonusului tău. Astăzi, îți propun să parcurgi alături de mine lista neajunsurilor pe care ți le pot provoca unele alimente și băuturi. Sunt convinsă că asta te va motiva să faci cele mai bune alegeri în viitor.

1. Dulciurile

Glucidele au rolul lor bine stabilit şi important în organismul nostru, acela de a ne oferi energie. Dar, dacă ne referim la prăjituri, bomboane și alte atracții culinare de acest gen, deja ajungem la categoria alimentelor care ne furnizează mai mult zahăr decât avem nevoie. Zahărul în exces afectează colagenul, proteina care păstrează elasticitatea și tinerețea pielii. În plus, aplică și tu ceea ce le spui celor mici: prea mult zahăr dăunează danturii. Dulciurile provoacă nedoritele carii și îți decolorează dinții.

Click aici și află cum îți distruge zahărul pielea și sănătatea!

2. Alimentele sărate

La polul opus, și gustările sau ronțăielile sărate se remarcă tot prin efecte negative asupra înfățișării. Din cauza consumului de prea multă sare, reținem apă în exces. Acesta este factorul responsabil pentru aspectul pufos al pielii, cu care nu ne mândrim deloc. Soluția ar fi să folosești sarea cu moderație. Și să eviți alimentele conservate și pe cele semipreparate, ambele foarte bogate în sare. Legumele și fructele proaspete vor reprezenta mereu o alternativă prietenoasă cu pielea ta, mai ales că ele îţi vor furniza vitaminele şi mineralele de care ai nevoie în proporţii şi cantităţi optime.

Află aici care sunt cele mai frecvente surse ascunse de sare!

3. Alimentele picante

Dacă te gândeai să te refugiezi în borcănelul cu piper sau chilli, iată că nici aceasta nu este o idee care să îi surâdă pielii tale. Alimentele iuți agravează rozaceea. În timpul menopauzei, efectele ar putea fi și mai serioase, din cauză că pot conduce la spargerea capilarelor sau la evidențierea inestetică a acestora. Îți recomand să compensezi nevoia de gusturi aromate apelând la alte condimente, de tipul coriandrului, tarhonului, busuiocului.

4. Carnea grasă

În general, toate sortimentele de carne grasă, indiferent de modul în care sunt preparate, generează produşi toxici în organism care afectează capacitatea de protecție a pielii și activitatea generatoare de colagen. Alege carnea slabă, cum ar fi curcanul și peştele alb. În paralel, consumă cantități mari de fructe și legume, bogate în antioxidanți, de care pielea este mereu însetată.

Click aici și află cum să mănânci mai multe legume!

5. Carnea procesată

Cârnați, șuncă, salam, crenvurști. Înțeleg că acestea sunt adevărate provocări pentru poftele noastre. Dar, pe de altă parte, este indicat să înțelegem și care sunt dezavantajele lor. Sulfiții și ceilalți conservanți pe care îi conțin pot declanșa procese inflamatorii și pot accelera îmbătrânirea. De asemenea, tind să conțină cantități mari de sare și grăsimi trans. Acestea sunt dăunătoare sănătății sistemului cardiovascular. În plus, și ele provoacă apariția semnelor îmbătrânirii, făcându-ne pielea mai vulnerabilă la razele UV.

Descoperă aici adevărul din spatele alimentelor procesate!

6. Alcoolul

Când ficatul funcționează corespunzător, toxinele care ar putea afecta pielea sunt expulzate natural din organism. Dar dacă se acumulează în ficat, efectele lor pot deveni vizibile pe piele. Alcoolul este pe de altă parte şi un factor deshidratant care afectează în plus şi calitatea somnului. Dacă nu ne odihnim, ne confruntăm cu apariția ridurilor, pigmentarea neuniformă a tenului și elasticitatea redusă. Poate nu ai conștientizat asta până acum, dar vinul alb îți deteriorează smalțul și îți poate păta dinții. Nu te spăla, însă, pe dinți imediat după ce ai băut vin alb, din cauză că așa încurajezi eroziunea smalțului. Așteaptă cel puțin o jumătate de oră după consum înainte de a-ți face igiena bucală.

7. Cafeaua și ceaiul negru

Cofeina, ca oricare alt diuretic, ajută la eliminarea lichidelor din corp. Orice formă de deshidratare este responsabilă de aspectul îmbătrânit și obosit al pielii. În plus, cafeaua dăunează danturii tale. Băuturile acide pot crea pori microscopici pe suprafața smalțului, provocând eroziunea în timp. Nu este necesar să renunți la cafea, dar îți recomand să bei mereu un pahar de apă la final. Apa are un PH neutru, anulând astfel efectele acidului. Dacă ești pasionat de ceaiul negru, ar trebui să știi că acesta are tanin în compoziție și îți colorează dinții într-o nuanță mai închisă. O soluție ar fi consumul alternativ de lapte. Se pare că anumite componente ale acestuia reduc riscul de pete dentare.

Știu că, de cele mai multe ori, frumusețea este considerată a fi apanajul tinereții. Dar îți garantez că motto-ul nostru „Sănătate, te iubesc!” este în perfect acord cu tot ceea ce înseamnă prospețime și stare de bine.