pofta de dulceFloriile și Paștele ne bat le ușă. Și, ca de fiecare dată, acestea sunt ocazii perfecte pentru o petrecere la birou, pentru întâlniri cu prietenii sau familia. Iar toate acestea sunt însoțite, cum altfel, decât de multe-multe prăjituri.

Un adevărat dezastru pentru cei care țin dietă. Așa că ce e de făcut ca să-ți învingi pofta de dulce?

Cum controlezi pofta de dulce

Tocmai ca să-ți vin în ajutor în această perioadă, astăzi ți-am pregătit câteva sfaturi pe care să le aplici pentru a-ți ține în frâu pofta de dulce.

Click aici și află dacă și tu ești dependent de dulciuri!

1. Hidratează-te chiar dacă nu ți-e sete

De multe ori, atunci când ești deshidratat simți că ai mânca ceva dulce. Asta pentru că organismul nostru nu reușește să facă distincția între sete și foame.

Click aici și află cele 7 semne care îți arată că ești deshidratat!

Așa că, înainte de a alege o prăjitură, bea un pahar cu apă. Corpul are nevoie de apă nu numai pentru a nu mai tânji după ceva dulce, ci și pentru a funcționa în parametri optimi.

Nu uita că ai nevoie de minim 25 de mililitri de apă pentru fiecare kilogram de greutate corporala!

Click aici și descoperă alimentele care te mențin hidratat!

2. Fă mai multă mișcare

Mișcarea oxigenează corpul și crește nivelul endorfinelor, responsabile de starea de bine. Nu-i așa că aproape de fiecare dată când te simți obosit tânjești după ciocolată? Este firesc, întrucât ciocolata și dulciurile în general duc la eliberarea în creierul nostru a unor substanțe chimice, precum serotonină, endorfine, care ne induc o stare de bine.

Click aici și află 5 metode care te ajută să te eliberezi rapid de stres!

Așa că, data viitoare când te simți abătut și pofta de dulce nu-ți dă pace, fă minim 30 de minute de mișcare. Te vei simți mai bine fără ca acest lucru să se reflecte în mod negativ pe cântar.

3. Odihnește-te în timpul nopții

Uneori somnul pare să vindece orice. Potrivit unui studiu din 2008 al cercetătorilor de la University Hospital of Leicester NHS Trust din Marea Britanie, un somn bun îți poate oferi energia de care ai nevoie pentru a nu mai simți pofta de dulce.

Așa că, mai ales în perioada sărbătorilor, încearcă să adormi cu cel puțin 30 de minute mai devreme decât în mod obișnuit.

Click aici și află ce riști dacă nu dormi suficient!

4. Evită produsele cu 0% grăsimi

De multe ori produsele cu 0% grăsimi conțin mai mult zahăr decât cele normale. Asta pentru că producătorii au nevoie să îmbunătățească gustul sărăcit prin eliminarea grăsimii. Așa că ce se pierde pe o parte se adaugă pe partea cealaltă, iar numărul de calorii este aproape același. Citeşte cu atenţie etichetele alimentelor pe care le consumi!

Alege produse cu un conținut redus de grăsime și consumă-le în cantitatea potrivită pentru tine.

Click aici și află de ce produsele cu 0% grăsimi nu te ajută să slăbești!

5. Mănâncă fructe și legume la gustare

Atunci când chiar ai poftă de ceva dulce, alege fructe proaspete sau uscate ori legume. Sunt o alternativă grozavă la dulciuri, dar ai grijă să le consumi pe post de gustare. Și ca să-ți satisfaci și dorința de a ronțăi, îți sugerez ca legumele să le tai subțire, sub formă de sticksuri, și să le consumi crude.

Click aici și află cum să consumi fructele la dietă!

6. Înlocuiește zahărul cu alternative sănătoase

Dacă nu poți să te desparți de gustul de dulce, îți sugerez să folosești îndulcitori sănătoși, precum Stevia, care are zero Calorii. Stevia este un extract din planta cu acelaşi nume, energizant, benefic pentru sistemul digestiv şi de mare ajutor în controlul poftei de dulce. Nu are efecte asupra glicemiei, ceea ce o face excelentă şi pentru diabetici.

Click aici să afli și alți înlocuitori sănătoși ai zahărului!

7. Înlocuiește dulciurile din dietă cu alte forme de bucurie

Nu-i așa că atunci când ești fericit nu prea ai chef de dulciuri? Caută bucuria în tot ceea ce faci și vei observa că organismul tău va tânji din ce în ce mai puțin după dulciuri.

Click aici și află 6 strategii ca să nu te mai refugiezi în mâncare!

Spor la slăbit și nu uita: mănâncă inteligent și cu plăcere!

comments