activVrei să fii mai activ dar de câte ori te gândești la asta îți apare în fața ochilor un balaur amenințător cu multe capete? Nu ești singurul. De cele mai multe ori, atunci când aduc vorba despre mișcare cu pacienții mei, aud un oftat prelung. Multora dintre ei li se pare imposibil să-și găsească timp și pentru mișcare, în timp ce alții se descurajează singuridin start, imaginându-se obosiţi, transpiraţi şi epuizaţi pe banda de alergare sau după clasele aerobic.

Dar uneori lucrurile sunt mult mai simple decât par. Așa că cel mai bine, hai să vedem ce înseamnă mișcare.

Ce înseamnă mișcarea pentru tine?

Atunci când vorbim despre mișcare, fiecare înțelege lucrurile diferit. Este un termen atât de vast, încât lasă loc multor interpretări. Eu, spre exemplu, atunci când spun mișcare nu mă pot abține să nu mă gândesc la alergare. Alți pacienți de-ai mei se gândesc la mersul la sală.

Află care sunt cele 4 tipuri de mișcare esențiale pentru corpul nostru!

Foarte puțini dintre noi asociază mișcarea cu mersul pe jos, urcatul și coborâtul scărilor la birou sau pur și simplu cu o plimbare alertă prin parc.

Așa că nu e de mirare că resimt mișcarea ca pe o corvoadă și că le este foarte greu să o integreze în viața de zi cu zi.

Dar dacă încerci să faci ceva cât de mic în fiecare zi, vei reuși să faci primul pas, care este și cel mai greu, către o viață sănătoasă.

Mișcarea este importantă nu doar pentru menținerea constantă a arderilor metabolice, pentru ca tu să nu ajungi niciodată să te confrunți cu perioada de platou (de stagnare a procesului de slăbit), ci și pentru tonifierea pielii. Dacă vei face mișcare, pielea nu se va lăsa și nu va atârna dizgrațios chiar dacă vei slăbi mai multe kilograme.

Click aici și află beneficiile mișcării!

Da, primele sesiuni de mișcare vor veni la pachet cu febră musculară. Cu timpul însă, aceasta  va  dispărea,  pentru  că  mușchii  vor  fi  mai  rezistenți  la  efort.

Recomandarea mea este să începi cu antrenamente moderate şi ca timp şi ca intensitate. Asta tocmai pentru ca mișcarea să nu devină un stres şi o corvoadă în plus în viața ta!

Cum să faci mișcare stând pe scaun la birou!

Și dacă te-am convins că nu este nici greu și nici imposibil să faci mișcare, astăzi îți ofer 9 strategii pe care să le aplici pentru a deveni mai activ.

9 strategii ca să devii mai activ

  1. Notează-ţi în agenda zilnică sau pe telefon ora la care îţi propui să faci exerciții. Pune să sune alarma cu 30 minute înainte, ca să ai timp să te pregătești.
  2. Setează-ţi computerul sau telefonul să te avertizeze din oră în oră că trebuie să te ridici şi să faci o mică plimbare, prin birou sau instituție. 5 minute de plimbare la fiecare oră înseamnă cel puţin 40 de minute de mişcare zilnică, fără să te coste nici timp, nici efort suplimentar!
  3. Lasă-ţi o notă pe birou sau pe uşa de la frigider, care să îţi amintească de exerciții.
  4. Trimite-ţi un e-mail, prin care să îţi faci o programare pentru exerciții.
  5. Stabilește o întâlnire dedicată activității fizice cu partenerul /partenera ta.
  6. Pune-ţi echipamentul pentru exerciții pe stativul pentru haine, astfel încât să-l vezi dimineața sau seara, când ajungi acasă. Sau, şi mai bine, poartă-l mereu cu tine în portbagajul maşinii.
  7. Ia-ţi un câine şi scoate-l la plimbare în fiecare zi.
  8. Fixează-ţi zilnic o oră ca să faci exerciţii sau pur şi simplusă te plimbi de voie împreună cu un prieten, cunoscut, membru al familiei.
  9. Stabileşte-ţi o scurtă perioadă pentru exerciţii în programul fiecărei zile. Nu e nevoie să te duci la sală, dacă asta nu te încântă, ci merită să găseşti măcar un sfert de oră de două ori pe zi în care să fii activ.

Tu ce strategii adopți ca să fii mai activ? Aștept răspunsul tău în comentarii.

Până data viitoare, spor la slăbit și nu uita: mănâncă inteligent și cu plăcere!

comments