Crăciun

Majoritatea oamenilor se gândesc deja cu teamă la numărul de kilograme pe care îl va afișa cântarul pe 1 ianuarie. Cei care sunt conștienți că, la fiecare început de an, le este greu să revină la forma anterioară, darămite să atingă greutatea normală, știu la ce mă refer.

Mulți dintre pacienții mei au început deja să îmi ceară trucuri de nutriție salvatoare. M-am hotărât, așadar, să îți ofer un dar special, cu condiția să te bucuri de el încă dinainte de Crăciun: o dietă inteligentă, cu indicații precise și la îndemână.

Îți promit că dacă le vei respecta ca atare nu vei mai aștepta cu inima grea apropierea sărbătorilor, de teamă că urmează apoi luni de zile de luptă cu kilogramele în plus. Mai mult decât atât, în timp ce le vei pune în aplicare, te vei bucura de un plus de energie și de bună dispoziție.

1, 2, 3… intră în atmosfera sărbătorilor cu principii sănătoase!

1. Mănâncă de 3 ori pe zi, respectând orele de masă!

Programează-ți micul dejun înainte de 10:00, ca să îți începi ziua cu rezervorul plin și cu zâmbetul pe buze. Rezervă-ți timp pentru masa de prânz în intervalul orar 13:00-15:00, amintindu-ți zilnic că nicio altă activitate nu este mai importantă decât starea ta de sănătate. Dacă te hrănești corespunzător, vei putea face față oricăror provocări.

Vezi aici variante rapide de prânz la serviciu!

Ia cina între orele 19:00 și 20:00, obligatoriu cu cel puțin 3 ore înainte să te culci. Cu alte cuvinte, străduiește-te să te așezi în pat cu “rezervorul” gol, ca să nu te trezești cu “combustibilul” de seară transformat în grăsime până dimineața.

Click aici şi descoperă cele mai rapide cine pentru oameni ocupaţi!

2. Dormi 8 ore pe noapte!

Încearcă să te culci la 22:00-22.30. S-a demonstrat că, dacă adormim mai târziu de ora 23:00, suntem nevoiți să adăugăm la programul zilnic și o a patra masă, cea de noapte, care nu ne aduce niciun beneficiu. La ora somnului nu trebuie să ai burta plină, dar nici nu trebuie să te chinuie senzația de foame.

În plus, iarna ar fi bine să îi oferi corpului tău porții generoase de odihnă, ca să facă față mai ușor frigului și virozelor care îi dau târcoale în această perioadă.

3. Bucură-te de aroma ceaiului!

Regula hidratării și a celor 2 litri de lichide consumate zilnic nu este un obicei rezervat strict zilelor de vară. Îți recomand să descoperi varietatea de arome și beneficii a ceaiurilor calde, ideale pentru sezonul rece.

Descoperă aici cel mai complet ghid al ceaiurilor!

Poţi folosi îndulcitori, dar sfatul meu este să încerci să bei ceaiurile neîndulcite, pentru a le savura din plin.

Iată şi formula pe care eu o adopt în sezonul rece pentru un plus de energie şi bună dispoziţie:

  • Dimineața: ceai verde cu lămâie și ghimbir. Îți va accelera arderile și te va energiza la începutul zilei de lucru.
  • La prânz: ceai digestiv sau hepatic (găsești în farmacii combinațiile specifice). Îți va impulsiona digestia și va asigura metabolizarea mai eficienta a alimentelor.
  • La cină: ceai de tei, valeriană, levănțică, scorțișoară, roiboos sau fructe de pădure. Ceaiurile aromate și relaxante sunt cele mai bune prietene ale unui somn linistit si odihnitor.

Simplu şi delicios: ce să mănânci la fiecare masă

Îți ofer mai jos și variantele fără produse animale, pentru că alimentele de post din comerț nu te scutesc din oficiu de caloriile nedorite.

Multe dintre ele conțin grăsimi saturate sau cantități mari de glucide care nu sunt în avantajul siluetei tale, deci trebuie să le tratezi cu suspiciune.

Click aici şi descoperă 5 alimente de post care dăunează grav sănătăţii şi siluetei tale!

Micul dejun:
  • O cutie de brânză cottage cu grasime redusa (2%) cu legume proaspete
  • Varianta de post: un smoothie de fructe preparat dintr-o cană de lapte de migdale, un fruct dulce (banană, mango, pară) și  unul din categoria citricelor (portocală, mandarină, kiwi)
Prânzul:
  • Pe scurt: pește sau carne slabă la grătar cu garnitură de legume. De exemplu, mușchi file cu salată de varză, piept de pui cu legume sote sau somon cu broccoli și conopidă preparate la abur.
  • Varianta de post: salată de legume (salată verde, ardei, castraveți, varză), 3-4 linguri din boabele tale preferate (fasole, linte, năut, porumb) și avocado, tofu sau măsline.
Cină
  • O salată grecească, bulgărească sau cu ton
  • Varianta de post: supă-cremă de dovleac, ciuperci sau broccoli
Gustările dintre mese (la 11:00 și la 17:00)
  • Un fruct sau un iaurt (de soia, dacă ții post)
  • Dacă ți se face totuși foame seara la culcare, bea o cană de lapte cald. Dacă ții post, alege laptele de soia sau de migdale.

Condimentează-ți fiecare zi cu câte 30 de minute de mișcare. Sezonul rece nu este o scuză pentru a sări peste această componentă esențială a unui stil de viață sănătos.

Click aici şi află ce mişcare poţi să faci iarna!

Foarte important: această dietă nu este un bilet de voie la mâncare fără limite de sărbători, ci este o măsură de prevenire mult mai ușor de integrat în viața de zi cu zi, spre deosebire de intrarea totală în reparații după 1 ianuarie.

Înainte de momentul în care ne vom ura unii altora „Sărbători fericite”, hai să spunem fiecare pentru sine „Sănătate, te iubesc!”.

Şi înainte de a încheia, vreau să aflu părerea ta: care parte a dietei pe care ți-am recomandat-o ți se pare cel mai greu de respectat?